Nieuwe Heineken-uHting binnenkort op vrachtwagens voor geopend. Seedorf1 Kluivert Je komt ze steeds meer tegen: de nieuwe uitingen van Heineken. Vorig jaar werd het eti ket al veranderd. Dit nieuwe etiket is binnenkort terug te vinden op de vrachtwagens. Het gaat daarbij om de toevoeging 'traditioneel recept', een vergroting van de ster, het sa menvoegen van twee, door Heineken gewonnen prijzen en de toevoeging van een extra kleur: grijs. "Dat laatste is heel revolutionair voor Heineken", aldus Paul Mak (Corporate Brands Design Department), "en is in feite de grootste verandering in ons beeldmerk. Het staat moderner. Bovendien komen door het gebruik van grijs de twee medailles nog beter uit." Marguerite de Ruijter Het nieuwe etiket stoere Heineken- wandopener ...is de slogan waarmee het nieuwe krat met Heineken halve liters vanaf 25 april in de markt is geïntroduceerd. De eerste 75.000 nieuwe kratten zijn immers uitgeleverd met een gratis stoere Heineken-wandopener. In het afgelopen jaar stond met name de introductie van het nieuwe groene Heineken-krat voor het 30cl segment centraal. Nu was dan ook uiteindelijk de "grote broer" aan de beurt. Het vertrouwde gele tienvaks krat is vervangen door een nieuw groen achtienvaks krat. Hiermee heeft Heineken vanaf nu een uniforme verpakkings presentatie op de winkelvloer. Om het geheel af te maken, mocht natuurlijk het inmiddels be proefde handvat in het midden van het krat niet ontbreken. Voordat het krat werd geïntroduceerd is het uitgebreid getest, waarbij het er met name om ging het 50cl krat en het 30cl krat uniform te maken. De consument moest echter ook op af stand 'zijn' krat duidelijk kunnen herkennen. Uit eindelijk hebben we er voor gekozen om op elke zijde van het nieuwe 50cl krat een kroonkurk in de linkerbovenhoek te laten drukken. Ook op het handvat staat dui delijk vermeld dat het om halve liters gaat: '18 x 50cl'. Om te voorkomen dat consumen ten in de overgangsfase in de winkel tevergeefs naar hun vertrouwde gele kratje zoe ken, hebben we drie weken voor de introductie op alle rug etiketten van de Heineken halve liters de verhuizing naar het ruimere groene krat aan gekondigd. Daarnaast hebben consumenten die ooit eens hebben meegedaan aan een actie op de Heineken 50cl flessen, een mailing ontvan gen waarmee ze nogmaals persoonlijk van de introductie van het nieuwe krat op de hoogte werden gebracht. Bij de start van de introductie zelf, waren er op de voorpagi na's van alle grote nationale dagbladen kleine groene Heineken halve liter kratjes te zien. Deze unieke en opval lende manier van adverteren zorgde onmiddellijk voor een grote bekendheid van het nieuwe Heineken 50cl krat. Damian Dabkowski, junior brandmanager Heineken Thuisverbruik De mensen achter de introductie, vooraan: Erik Romein, achter v.l.n.r. Dennis Hogenboom, Damian Dabkowski, Ruud van Oost

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2000 | | pagina 6