Topfilm bij Brand SiKun:»-r "UtMIR Vers van 't Vat dat is de leuze! Vers van *'t Vat dan is hij reuze! W/at hoor ik nog de melodie op deze woorden door mijn hoofd denderen. Ja, zo is het. Vers van het vat is nu eenmaal de manier waarop kenners en zelfs ook zij, die slechts nu en dan een glas bier drinken, het 't liefst hebben en het 't lekkerst vinden. De goe de smaak, gevolg van het gebruik van goede grond stoffen, komt dan het best tot zijn recht, eveneens het mooie lichte schuim en vooral het mooi schuim- houden vertoont zich dan op zijn best. (Dit alles me' alle respect voor flessen- bier.) En nu heb ik zo'n idee dat dit ook toepasselijk zal zijn en dat hoop ik vat; harte op dit nieuwe blad dat deze naam heeft gekozen. Dr H P Heineken Wanneer de grondstoffen daarbij blijven van een goede kwaliteit en met die grondstoffen bedoel ik jour nalistiek fatsoen, waardigheid in de vorm waarin men zijn gedachten weergeeft, geestigheid, maar van een hoogstaand gehalte, enz. enz. dan is de smaak van het „gebrouwene" al gewaarborgd. Als de geestigheid, wat enigszins met de gist te vergelijken is, zure of zuur-makende of troebeling veroorzakende bestanddelen bevat dan zal de inhoud van de krant de zelfde minder gelukkige eigenschappen gaan vertonen, die het bier in dit geval aankleven. De krant is nu eenmaal voor zijn inhoud, wat een vat voor het bier is. Zij krijgt pas betekenis voor wat zij geestelijk overbrengt van de schrijvers naai de lezers van de brou werij naar de klanten Ik hoop en vertrouw vol ledig dat het blad zich aldus ontwikkelen zal, dan zal ,,Vers van 't Vat" be waarheid worden en een zeer goede naam blijken te zijn, maar aan hen die de artikelen „brouwen", zou ik, en hiermee wil ik eindigen, duidelijk willen zeggen: „Op U komt het aan!" Mogen wij allen, aan de H.B.M. verbondenen, menig genoeglijk kwartiertje beleven, ter wijl wij de verschillende pennevruchten, ..vers van 't vat" genieten. Dr. H. P. Heineken Na de succesvolle boekenbonpromotie van vorig jaar komt Brand dit jaar weer met een speciale Nationale Promotie. Vanaf 1 mei staat Brand op de winkelvloer met een opvallende transparante actiever pakking, met daarin een topfilm en 10 fles jes Brand pilsener. Voor wat betreft de film bestaat de keuze uit drie bekende titels; 'Seven', 'The mask of Zorro' en 'I still know what you did last summer'. De actie wordt ondersteund met adverten ties op de voorpagina's van alle landelijke dagbladen en tevens met een speciaal ont wikkelde radiocommercial. Voor op de winkelvloer is opvallend recla memateriaal ontwikkeld. In de actie verpakking zit ook een waarde- coupon, waarmee men bij de Free Record Shop acht gulden korting krijgt bij aankoop van het album 'Modern Classics' van Paul Weller, met daarop de single 'Wildwood', bekend van de Brand-tv-commercial 'Sluisje'. Natascha de Cock Junior Brandmanager Brand ERS VAN T VAT HEINEKEN S PERSONEELSBLAD Ri'tl.iLlic-.ulrcsHutteken--, Brouwerij, Amsterdam, Mr k L. lieten Heineken s lirouwcrl|, Rotterdam. R. Veslereattrtl Hoofdredactie a.i.: Peter Everts Tel. 071 5457095 Eindredactie en coördinatie: Lasswell Communication Events Wilma Gertenaar Marguerite de Ruijter Yvonne van Stek Conny Vet Tel 0182-623066 Fax 0182-638932 E-mail versvanhetvat@lasswell.nl Redactie-adres: Lasswell Communication Events Noordkade 42 2741 EW Waddinxveen Vormgeving: Rense Partners, Den Haag Druk: Offset Service, Valkenswaard Intranetsite: http://Browsehuis/Newsinfo/VVTVAT Deadline VW6: 1 juni 2000. VW5 verschijnt in de week van 29 juni Overname van de gehele of gedeeltelijke inhoud van dit blad is slechts toegestaan na verkregen toestemming van de hoofdredacteur. Vers van 't Vat is het personeelsblad van Heineken Nederlands Beheer B. V. Het verschijnt twaalf keer per jaar en wordt geschreven door eigen personeelslede}!.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2000 | | pagina 28