VERBAZINGWEKKEND! NEDERLAND DE BEELDVORMERS Op 3 maart ondertekenden de heer K. Vuursteen van Heineken en mevrouw S. Tóth, voorzitter Bestuur Stichting Nederland Wereld tentoonstellingen, een contract. Hierin werd vastgelegd dat Heineken de exclusieve bierleve rancier wordt van het Nederlandse paviljoen tijdens de Expo 2000, de wereldtentoonstelling die tussen 1 juni en 31 oktober 2000 in Hannover wordt gehouden. Vooraan von links naar rechts: De heer K. Vuursteen van Heineken (voorzitter van de Rood van Bestuur), Mevrouw S.C. Tóth van de Stichting Nederland Wereldtentoonstellingen, De heer S. Terband von Martinair Partyservice. Achteraan von links noor rechts: Mevrouw A. übbink van Heineken (International Sponsorship Manoger), De heer J.A.T. Cornelissen von de Stichting Nederland Wereldtentoonstellingen. Veertig miljoen mensen worden er verwacht in Hannover, waar alle inzendingen van de circa 180 deelnemende landen en internatio nale organisaties in het teken staan van het centrale thema 'Mens Natuur en Techniek'. Nederland, deels onder de zeespiegel, vlak en dichtbevolkt, trekt de aandacht met een veertig meter hoog paviljoen in een bloem rijke tuin. Een presentatie met een prikkelen de boodschap, Holland schept ruimte. Het grotendeels open paviljoen bestaat uit gestapelde landschappen, op het dak een wa terbassin en zes windmolens: daaronder de theaterzaal omgeven door een water gordijn en daar weer onder landschapslagen met bomen, bloemen en duinen. Heineken is van oudsher al bij wereld tentoonstellingen betrokken geweest. De wereldtentoonstelling van Parijs in 1889 bijvoorbeeld, waar Heineken de Grand Prix ontving. Dit wapenfeit staat nog steeds wereldwijd op het vooretiket van elk flesje afgebeeld. Als exclusieve bierleverancier heeft Heineken twee moderne bars laten maken die naad loos passen in het ontwerp van het Neder landse paviljoen. Buiten komt een grote ronde bar met overkap ping en zes statafels met daarboven Heineken parasols van vijf meter doorsnee. Binnen een half ronde bar met tafels en stoelen. Heineken verzorgt tevens de kleding van het bedienend --V fit®. Martinair Partyservice Personeel en levert bier viltjes en glazen met het tulp Holland logo. Voor de realisatie van dit project hebben we een Heineken-projectteam samengesteld: Leo Coolen en Jan Feikema (Heineken Brouwerijen Evenementen Service), Anna Buchin (Heineken Deutschland) en Anneke übbink (Heineken International Sponsorship Department). Wij zullen er gezamenlijk voor zorgen dat een be zoeker van het Nederlandse paviljoen ook ken nismaakt met de Heineken-gastvrijheid. Anneke Übbink

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2000 | | pagina 10