Gebundelde Gezamenlijk bericht van de General Managers HEINEKEN NEDERLAND BV HEINEKEN EXPORT GROUP In de tweede week van januari 2000 vond een opwindende en unieke gebeurtenis plaats in Noordwijk. Vertegenwoor digers van Heineken USA, Heineken Export en Heineken Nederland kwa men bij elkaar en hebben daar een nieuwe visie ontwikkeld. Een visie die zij geza menlijk gaan realiseren. Een vernieuwende integrale Supply Chain visie is overeengekomen. Deze visie levert een belangrijke bijdrage aan het realiseren van Heinekens ambitie, zoals die tijdens de workshop is gepresenteerd door zowel de heren Vuursteen en Lubsen als de General Managers van de betrokken drie operating companies. De nieuwe visie brengt Heineken verbeterde customer service, flexibiliteit en verbeterde 'product versheid'. Bovendien brengt het inzicht en transparantie in alle elementen van de Supply Chain, lagere kosten en een hogere bezettingsgraad. Behalve leden van de Raad van Bestuur en de drie General Managers waren tijdens de workshop ook managers en projectmede werkers aanwezig. Zij waren actief betrokken bij het creëren van de nieuwe visie en onder steunen het belang van de nieuwe aanpak. Eveneens aanwezig waren vertegenwoordi gers van de Nederlandse ondernemingsraad. De eerste stap op weg naar het realiseren van de visie bestaat uit het ontwikkelen en implementeren van een nieuw bedrijfs model en ondersteunend informatiesys teem: SAP. Heineken stelt enkele van zijn beste mensen beschikbaar om dit resul taat te bereiken. Zij worden daarbij on dersteund door externe consultants. Een tweede workshop zal plaatsvinden waar in de details van het project en de tijdslijnen worden bepaald. Wij geven u snel daarna terugkoppeling over de resultaten. Wij hebben onszelf een uitdagende doelstel ling aangemeten die wij uitsluitend kunnen bereiken met uw medewerking. Wij houden u dan ook regelmatig op de hoogte van de resultaten en staan open voor alle sugges ties, vragen en opmerkingen die u heeft. Michael Foley, Marc Bolland, Erik Korthals Altes 25 januari 2000 Met dit bericht luiden de drie General Managers van Heineken USA, Heineken Export en Heineken Nederland een nieuwe vorm. van samenwerking in, die voor de service aan onze klanten grote veranderingen met zich mee zal brengen. Marien Kakebeeke, directeur Supply Chain Management legde kortgeleden in een presentatie uit waarom Heineken het werk zo graag op een andere manier wil organiseren. "Onze grootste groeimogelijkheden liggen in het buitenland. Maar in tegenstelling tot binnen Nederland, laat, juist in het buitenland, onze customer service duidelijk te wensen over. Op dit moment bijvoorbeeld wachten we op een order voordat we gaan produceren. Dit vraagt natuurlijk tijd, die er, tezamen met de lange levertijden, voor zorgt dat de meeste klanten in het buiten land onevenredig veel Heineken op voorraad moeten hebben om levering aan de consument te kunnen garanderen. Als wij onze positie in de markten die vanuit Nederland worden beleverd willen behouden en verder ontwikkelen zullen wij onze dienst verlening aan de commerciële organisaties die in die markten opereren fundamenteel moeten herzien. De keuze die Heineken maakt is dus geen vrijblijvende, maar een van essen tieel belang voor het succes van Heineken."

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2000 | | pagina 8