Amstel komt volgende maand met een wel heel bijzonder, éénmalig nieuw product op de markt: De Beproeving. Een zwaar bier met een alcoholgehalte van acht procent en een inhoud van 75 cl. De fles is verpakt in een houten kist met tralies, die je niet één, twee, drie kunt openmaken. De Beproeving zit dus letterlijk ach ter slot en grendel, tot het moment dat iemand de verpakking met wijsheid en/of brute kracht kan open breken. Een nadere kennismaking met een nieuw, bijzonder product van Amstel. Van links naar rechts, achterste rij: Doriene van den Elzen; Henk van Breugel; Allert de WittWijnen en Geert Swaanenburg. Van links naar rechts, voorste rij: Marijke van den Hoogen; Peter van der Steenhoven en Dirk Dirkzwager. "De Beproeving is het tweede eenmali ge product na De Belofte, het bier dat eind 1999 kon worden aangebroken", ver telt Geert Swaanenburg. "De Beproeving is een bovengistend bier. Het dankt zijn robuuste karak ter aan de specifieke gerstemelange en de speci aal geselecteerde hopsoorten. Door het speciale karakter van dit bier en de eveneens speciale ver pakking, laten de brouwers van Amstel opnieuw zien een verrassend, krachtig en kwalitatief zeer goed bier te kunnen maken. En daar zijn we uiter aard trots op." Verpakking De Beproeving is, zoals gezegd, ver pakt in een speciale houten kist met tralies. En dat is al een beproeving op zich. Want deze uitdagende verpakking kan niet zomaar worden opengebroken. "We wijzen de consument erop dat het het beste is het bier met verpakking en al in de koelkast te bewaren tot het moment van aanbreken daar is", vertelt Geert Swaanenburg. "Daarna is het aan de consument zelf hoe hij de verpakking wil verbreken om vervolgens met een paar goede vrienden van het bier te genieten. In de bijpassen de commercial laten we met een kwinkslag zien hoe dat kan gebeuren: de drie Amstel-vrienden gaan naar een ijzerwinkel om ten slotte met schroevendraaier en ander zwaar gereedschap de verpakking te lijf te gaan. Een bijzonder uitdagend bier dus. Daarnaast heeft de fles een muselet-sluiting, waardoor het bier een extra bijzonder accent meekrijgt." Persbericht De Beproeving wordt 6 maart 'vrijge laten' op de Nederlandse markt en zal dan voor 9,95 verkrijgbaar zijn in supermarkten en slijterijen. De persaankondiging vooraf verschijnt, toepasselijk, opgerold in een fles achter tralies op alle redacties. Daarnaast krijgt de handel als herinnering een speciale kaart (zie ook de bijlage in deze Vers van 't Vat) waarop De Beproeving staat afgebeeld. En op de achterkant van de vrachtwagens die De Beproeving naar de handel brengen, komt in het groot de tekst 'Een robuust bier in een uitdagende verpakking' te staan. Marguerite de Ruijter non AmsieL

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2000 | | pagina 11