productierecords om goede focus, urgentie, ambitie en creativiteit. De vervanging van de Amstel- en Heineken-kratten is soepel verlopen dankzij goede project- zant coördinatie, vernieuwende inkoopaanpak en creatieve logistieke oplossingen. Bovendien was er een aanzienlijke besparing op de geraamde kos- teit ten. Ook de integratie van Brand en De Ridder is sneller gegaan dan verwacht. Commercie behaalde belangrijke successen bij de introductie van ide. het nieuwe groene Heineken krat, de millenniumfles, de succesvolle introductie van Murphy's Irish Red en de Amstel BierBQ. Maar het groot dat ste succes noemde de spreker wel dat Amstel het tweede merk van Nederland is geworden achter Heineken. Ook HTS heeft een druk jaar otie- achter de boeg met het Tuas automatiseringsproject en de afronding van het Knowledge Managementproject 'Consultant 2000' als hoogte- lexi- punten. Een van de belangrijkste uitdagingen voor 2000 is het BPR/SAP-project van Heineken Nederland, Export en Heineken USA. De alge van meen directeur wees de toehoorders er voor alle duidelijkheid nog op dat het BRP/SAP-project zeker geen Mensen Maken Heineken-project is. En is gelukt. Ze hebben alle drie hun marktpositie versterkt en zijn in volume gegroeid. De specialties, het beleg op het brood van Vrumona, 'ge- zijn zelfs stérk gegroeid. Belangrijk omdat daardoor het vertrouwen in Vrumona blijft bestaan." Veel lof had de spreker voor de Supply- heb- organisatie, die een record had behaald in de productie en distributie. Voor het komende jaar riep Ruud Overgaauw op alle aandacht te ntie, besteden aan kosten en kwaliteit. Volgens Overgaauw zijn de voorwaarden voor 2000 niet ongunstig. De Nederlandse economie ontwik jarig kelt zich gunstig en Vrumona's beleid, dat in 1999 succesvol is gebleken, wordt op de ingeslagen weg voortgezet. Voor Supply, de pro- eali- ductie-organisatie, zal 2000 het jaar worden van een intensief opleidings- en scholingsprogramma. De speech van de heer Korthals Altes werd ook in andere vestigingen van Heineken Nederland uitgesproken. De letterlijke tekst van de drie toespraken Corporate, Heineken Nederland en van Vrumona- staan te lezen op het BrowseHuis.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2000 | | pagina 5