Kakelvers E 12 r 0 i IA: K 3 11 15 (24) (26) 28 V,. - - - - ,,Ji WBBSÊtBBIÊBmtBBBKBm MHBHBni OF ARCA&lei Het nieuwe millennium is er net - wat zou dat nu wel brengen? Duizend jaar vooruit kijken is wel erg ver, dus laten we dat maar niet doen. Maar toch kan ik het niet nalaten erover na te denken. Wat is het dan wat ik verwacht en wat is het wat ik wil in dit nieuwe tijdperk? Nee, revolutionaire ontwikkelingen ver wacht ik niet in bierland - wel veelal een voortzetting van huidige trends. Immers dezelfde krachten die de afgelopen decennia werk zaam waren en onze activiteiten bepaalden, blijven dat ook in deze nieuwe eeuw. Er is geen breekpunt omdat wij toevallig onze jaartelling zo hebben ingericht zoals ze is. En dezelfde mallemolen zal echt blijven rondspinnen, mis schien zelfs wel sneller dan nu. Wat ik denk wat wel kenmerkend was voor de afgelopen tijden, was de mate van bedrijfsovernames, wat resul teerde in eigendomsconcentratie en verhoogde concur rentie. Bijna elke dag lezen we daarover in de media, waarbij voor wat de bierindustrie betreft Heinekens naam maar al te vaak wordt genoemd. Er is geen reden om aan te nemen dat die overnamedrang nu minder zou worden - en het is niet onwaarschijnlijk dat ook op de Nederlandse biermarkt de eigendomsverhoudingen wel eens anders zouden kunnen worden. Dat dwingt ons onze positie te versterken en dat is nu precies wat ik zo graag zou wil len. Een blijvend sterke, of beter nog, superieure concur rentiepositie. Precies om die reden ook vind ik dat we de mogelijkhe den die de ontwikkelingen in informatie- en communica tietechnologie bieden, moeten uitbuiten. Die ontwikke lingen zijn onstuimig en duizelingwekkend en ongetwij feld blijven ze onze manier van werken en van samenwer ken in alle lagen van onze organisatie zeer sterk beïn vloeden. Dat betekent voortdurend verandering -die uit daging moeten we dan ook aangaan- of hebben we soms een keus? Net zo zou ik graag willen dat het project Sociaal Beleid 2000 en de invoering van 'best practises' ketenmanagement door middel van het BPR/SAP-project door de hele organisa tie worden beleefd en gedragen. De invulling van deze projecten zal immers een blijvend effect hebben op onze concurrentiekracht en slagvaardigheid. Naast voorgaande reflecties wens ik bovenal voor u persoon lijk veel geluk, voorspoed, gezondheid en 'good fortune' en vooral dat u erg veel plezier in uw werk heeft in dit nieuwe, veelbelovende, maar zeker ook veeleisende millennium. Marien Kakebeeke, directeur Supply Chain Management iU V I h j Ik #Vaf IJirr Nieuwjaarsrecepties 2000 De Momentopname Interview trendwatcher Wubbo Ockels Nieuwe entree Zoeterwoude; Heineken-pas vernieuwd N N Openheid vergt wijsheid en vertrouwen: afdeling Public Relations Heineken Nederland In geen honderd woorden te beschrijven: café Central in Venlo Wieckse Witte en Vos de wereld in; Sociaal Beleid: Projectteam Protocol 'Hei'Society Amstei BierBQ beste zomerpromotie; Nominatie Gouden Loekie; Geknipt; Boukje en Karin in Kruimeltje Recepties; Business as usual; Helden bestaan nog; Horecava 2000; Geflitst; Afscheid hoofdredacteur; Bridgedrive in teken millennium; Rectificatie vorige nummer; Deadlines Vers van 't Vat (18) 20 Persoonlijk Brand-koor jubileert; Vervolg Persoonlijk; Ideeënbus The Big Irish Nite; Cartoon Henk Visser; Colofon 2

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2000 | | pagina 2