OPENINGEN Nederland wordt steeds groene Quality Award voor Zoeterwoude Er is dit jaar weer heel wat geopend. Zoals de nieuwe platenwasser in Zoeterwoude. Daarin worden de groene kunststof platen gewassen die zich tussen de lagen flessen van iedere pallet bulkglas Heineken en Amstel bevinden. En 28 mei opende de heer Lubsen van de Raad van Bestuur het Heineken Learning Centre in Amsterdam. Het is ge legen op de derde verdieping van het Keldergebouw in Amsterdam. De Ridder mocht zich dit jaar verheugen in een geheel nieuwe bottelarij. Deze werd 26 mei geopend. De nieuwe bottelarij kan vele soorten flessen verpakken en zor daardoor voor de nodige flexibiliteit. En in Bunnik opende Raad van Bestuur voorzitter de heer Vuursteen eind oktob r het gloednieuv kantoorpand vt i Vrumona. Dit ond r toeziend oog van vele genodigden, ond wie HNB-commissaris P. Schop. Overige liet Vrumona de afgelopen twaalf maand' i nog veel meer van zich horen, met ond r meer de uitbreiding van de Royal Cf Sprinklerz, een nieuwe verpakking vo r Orangina, het nieuwe product Aquell i een nationale promotie van Dr Pepper. Deze zomer werd er massaal gebarbecued. Niet alleen vanwege het prachtige zomerweer, maar ook vanwege een zeer geslaagde Amstel- actie: de Amstel Bierbq. De actieverpakking was al vanaf juni in de winkel verkrijgbaar en binnen de kortste keren uitverkocht. Heineken Brouwerijen breed doorgevoerd De naam 'Heineken Brouwerijen' is dit jaar breed binnen de horecaorganisatie doorgevoerd. Aanleiding hiervoor is de wens om Heineken als onderneming in het horecakanaal een eigen, onderscheidende identiteit te geven. Uiteraard houdt Vers van 't Vat ook het komende jaar ontwikkelingen op dit gebied in de gaten. Sinds 1 januari dit jaar zijn de medewerkers van de Brand bier brouwerij in Wijlre officieel in dienst van Heineken Nederlands Beheer. De meeste medewerkers zien alleen maar voordelen aan dit 'huwelijk'. "Dankzij Heineken kunnen we onze capaciteit volledig benutten en zelfs uitbreiden. Méér bier betekent méér omzet en da's goed voor ons allemaal." De brouwerij in Zoeterwoude kreeg in april de Heineken Quality Award uitgereikt. Deze kwaliteitsprijs is in 1993 in het leven geroepen om die brouwerij te belonen die erin slaagt de beste kwaliteit van het Heineken-product op de winkelvloer te laten zien. In de afgelopen jaren is de Award achtereenvolgens gewonnen door Den Bosch, Schiltigheim, Zoeterwoude, Pedavena en Mons en nu dus voor de tweede keer door Zoeterwoude. Overigens waren er dit jaar nog veel meer mijlpalen voor het Heineken-merk. Zo maak 3 9 september na twintig jaar het gele Heineken-krat plaats voor het groene. Bovendien 3 met de introductie een begin gemaakt met het consistent doorvoeren van het merkbeel alles wat met Heineken te maken heeft is voortaan Heineken-groen. Want groen hoc t onmiskenbaar bij Heineken. Ook kreeg Heineken dit jaar een nieuw design. De meest opvallende veranderingen zijn a groene rok van de kroonkurk en het neklabel van het flesje. Heineken staat hierop in h t groen afgedrukt en de bekende rode ster is op het neklabel toegevoegd. Op de achtergro d is een wereldbol te zien, die de kosmopolitische uitstraling van Heineken symbolisee t.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1999 | | pagina 8