WERELDZAKEN Freddy Heineken adverteerder van de eeuw Half november: de eerste sneeuw, hagel en gladheid in Nederland. Liefhebbers van een witte kerst dromen voorzichtig al van kerstdagen met boswandelingen in de sneeuw. Hoe het 25 en 26 december echt zal zijn, is nog maar afwachten. Voor onze expatriates in het buitenland zit een witte kerst er meestal niet in. In dit deel van 'Dagboek uit...' kerst ervaringen uit den vreemde. Bedrijfsfysiotherapie Gezondheid is voor ons allemaal een be langrijk onderwerp. Heineken hecht hier ook grote waarde aan. In dat kader voert ons bedrijf een actief Arbo-beleid, met on der meer een eigen Arbo-dienst. In samen spraak met Paul Hamers, de Arbo-dienst en het Zilveren Kruis, is besloten om de mogelijkheden te onderzoeken om be- drijfsfysiotherapie in Zoeterwoude in te voeren. Onder het motto: voorkomen is beter dan genezen, wil bedrijfsfysiothera- pie de mogelijkheid bieden om bij begin nende klachten (en liever nog eerder!) te adviseren en zo nodig een kortdurende, gerichte behandeling in te stellen. Consult en behandeling zullen daarbij bin nen de eigen muren plaatsvinden. Er is een werkgroep, waarin onder meer de medezeggenschap is vertegenwoordigd, in het leven geroepen die de mogelijkhe den nader in kaart brengt. De werkgroep zal ook adviseren over de invoering, waar bij Zoeterwoude als pilot zal dienen. Piet Bouws, hoofd Arbo-dienst Zoeterwoude Dit keer aandacht voor Heineken in de pers in de af gelopen twee maanden, met vooral de focus op 'Heineken merk van de eeuw'. Maar ook een op vallend bericht uit Duitsland. Want daar dreigt revolu tie in de Rijksdag om... bier. En ver der is de heer A.H. Heineken uitgeroepen tot adverteerder van de eeuw! ANP - In de reclamesector zijn tal van prijzen te verdienen. Diverse deskundige jury's bui gen zich vele malen per jaar over categorieën als: de beste reclame, het beste bureau, de beste radiocommercial, het beste tv-spotje, de beste tekst, etcetera. En omdat we bijna in het jaar 2000 zijn beland, werden gisteren ook nog eens de recla- me-eeuwprijzen toegekend tij dens het 'Communicatiefeest van de Eeuw'. Freddy Heineken is de glorieu ze winnaar. De lezers van het reclamevakblad Adformatie ko zen hem tot adverteerder van de eeuw. Eerder koos het Neder landse bedrijfsleven zijn bier al als 'Merk van de eeuw.' Heineken, die zich altijd be moeide met het reclamebureau van zijn onderneming en over de reclame-adviezen van de in gehuurde bureaus heen dender de, heeft een simpele opvatting over reclame. Tegen Adformatie zei hij dat reclame niet zo moei lijk is: "je moet gewoon dicht bij de mensen zijn; goed luisteren en zo. De boodschap is bijna altijd hetzelfde geweest: 'Heerlijk Helder Heineken', maar iedere generatie wil het op een andere manier horen en daar zijn we met zijn allen goed in geslaagd." Andere eeuwprijzen gingen naar de tv-commercial van Rolo (die van de olifant), en de dagblad advertentie van Albert Heijn (die op de kleintjes bleef letten). Bron: Trouw Redactie: Marguerite de Ruijter

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1999 | | pagina 6