1 'Op een oude fiets moetje het leren' was het motto van het lied, gezongen door jonge en oude brouwers tijdens de gezellige afscheidsreceptie van HTS'er en rasechte brouwer Jan Willem Groot. Met een verwijzing naar het bierfietsen. Jan Willem Groot die voor zijn werk altijd veel heeft gereisd, blijft nu voorlopig lekker in Nederland. 2 zÜn collega's kunnen na 19 oktober eindelijk weer eens lekker slapen. Want op die datum nam Cees van Rijn, de man die ervan hield tijdens zijn buitenlandse trips tot diep in de nacht te discussiëren, afscheid van Heineken. Zijn oud-collega's hadden in de twee liedjes die ze zon gen, wel meer karaktereigenschappen van 'EuroCeesie' (energie en druk bezig) verwerkt. 3 Werk je bij de afdeling die alles weet van transport en lo gistiek, gaat het bijna mis met de taxi die je van huis moet komen halen... Dat overkwam 26 oktober Jan Ibelings van DCS Zoeterwoude. Gelukkig kwam hij nog net op tijd in Zoeterwoude om de Pieter Pils te ontvangen van algemeen directeur Korthals Altes. Teamleider Nico Rietveld overhandigde Jan namens alle collega's de kope ren brouwketel. Dit alles ter gelegenheid van Jans 40-jarig dienstverband. 4 |n een grote limousine en onder politiebegeleiding werden Jan van Laarhoven en zijn vrouw Ans 4 november als VIP's naar de Cambrinuskelder in Den Bosch gebracht. Daar wachtte hen een zeer drukke en gezellige receptie tei gelegenheid van zijn afscheid van Heineken. Met sprekers, diverse bands en zéér veel cadeaus. 5 "'k ben er erg trots op. Erg verguld. Zoiets ver wacht je niet. Je leest het in Vers van 't Vat over anderen, maar je staat er niet bij stil dat het jezelf kan gebeuren." Dat was de reactie van Ton Visser uit Monnickendam op de bekendmaking dat zijn voormalig medewerker Bernhard Bakker hem de Amstel Vriendschapstrofee wilde geven. Wel enigszins uit het oog maar duidelijk niet uit het hart. Bernhard Bakker, tegenwoordig magazijnmedewerker Expeditie in Alkmaar, is zijn oude baas nog altijd dankbaar dat hij het destijds voor zijn medewerkers opnam toen hun afdeling bij het Amsterdamse Hempoint zou sluiten. "Hij was een aardige baas, streng maar rechtvaardig met het hart op zijr tong. Een goede voor Heineken en menselijk voor zijn medewerkers." 6 Op 26 oktober opende de heer Ruys de nieuwe bar van Corporate Marketing officieel. Tevoren was een prijs uitgeloofd voor degene die de origineelste naam zou bedenken. Natuurlijk waren de speculaties over de winnende naam niet van de lucht. Velen vonden de naam 'Freddy's' een echte kanshebber. De winnende inzending van Else Kodde luidde echter "The HAMS", wat een afkorting is van Heineken, Amstel, Murphy's en Specialties. De bar is bedoeld voor de ontvangst van gasten, jubilea en informele afscheidsrecepties. Daarnaast is hij eens in de twee weken voor iedereen op vrijdag geopend. Op 23 november organiseerde Corporate Purchasing Advertising Materials een leveranciersdag. De dag was bedoeld om haar leveranciers te laten kennismaken met het Heineken-concern en het merkenbeleid en om daarnaast inzicht te geven in het inkoopproces van deze afdeling.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1999 | | pagina 26