U herinnert zich vast nog het grote succes van de cd-muziek 'de Millennium mix' in Nederland. In vervolg hierop heeft de afdeling Corporate Marketing de mix nu wereld wijd uitgebracht. Van de Nederlandse versie, die bedacht en gemaakt is door de afdeling Marketing van Heineken Nederland, TMM (the music marketeers) en DJ Eddie de Klerk, zijn er binnen niet al te lange tijd 360.000 in een 10-onpack promotie verkocht. Toen TMM ons de mogelijk- 'y heid aanreikte om enkele tracks van de cd te - g» 2 m vervangen door tracks van in het buiten 4^ aV I landnatio- naai bekende muzikanten, zijn ^jÊÊfÊKk we gaan kijken naar de mogelijkheid om de cd internationaal uit te brengen. Hiervoor heeft TMM in opdracht van ons gezorgd voor het afko- JB|gF 1 pen van de wereldwij- de muziekrechten, zo- M"> dat de cd in leder f land ter wereld uitge- !Mèi& -M bracht kan worden. ji^TVr Muziek past tenslotte 'jjK1' overal ter wereld bij Heineken. :*J*^ Een goed voorbeeld van deze verandering is de cd die we in Argentinië hebben fk gelanceerd. Daarop is het doelpunt van Marco van Basten in het EK van 1988 tegen Duitsland, vervangen door het doelpunt van Maradonna in de WK van 1986 tegen Engeland. Zo is ook de muziek van Carlos Gardel, een van de bekendste tangomuzikanten in Argentinië in een pas send ritmisch jasje toegevoegd. De cd's zijn na aanlevering van de in Nederland gemaakte moedertape naar de diverse landen toegestuurd en lokaal gedrukt, compleet met bijpassende hoes. Om rondom de commer- ial zoveel mogelijk publiciteit te genereren, iept Heineken het algemene publiek in de deel- smende landen op zelf hun persoonlijke bood- ;hap de ruimte in te sturen. De boodschap oet antwoord geven op de volgende vragen: Is er buitenaardse wezens bestaan waarom )u u hen aanbevelen om naar aarde te komen?' In wat zouden zij mee moeten nemen dat ons ensen kan helpen?' ensen kunnen hun boodschap op de internetsite in Heineken aanmelden. Werkmaatschappijen van 3ineken kunnen samenwerking zoeken met lokale edia waarin luisteraars of lezers worden uitge- )digd mee te doen. De boodschappen die sineken binnenkrijgt, worden op een grote kstdisplay naast een Heineken Billboard op msterdam Airport Schiphol vertoond. Door iddel van een webcam is dit 'live' op de site in Heineken te zien. ardse Maar nnium, nders nende rr een inden, lorate ureau lercial ituurd nnium in wij :innen esten miten- Juiste doelgroep De reactie van de handel is zeer positief en het idee slaat goed aan bij consumenten. Door promotionele activiteiten aan te kondigen via door jongeren beluisterde radiostations en lokaal bekende DJ's in het uitgaansleven, spreekt deze cd de juiste doelgroep aan. De Heineken Millennium cd is gerelateerd aan het millennium, maar kan in feite ook nog perfect worden ge bruikt voor promotionele activiteiten gedurende het jaar 2000. De winnaars van de deel- imende landen maken kans op een reis naar ape Kennedy voor twee personen. Ook is er in internationale prijs beschikbaar en wel een tronautentraining in Rusland. Deelnemers aan n dergelijk training moeten overigens wel over n goede gezondheid beschikken. Naast een rsoonlijke boodschap, kan de bezoeker van ze site ook foto's, gedichten of een verhaal in- rren d'ie vervolgens rechtstreeks in een zoge- emde tijdcapsuie worden verzonden. Overigens het de bedoeling om de origineelste en leukste odschappen ook daadwerkelijk via een satelliet i Discovery Channel de ruimte in te sturen. En n begint het wachten op antwoord... luitend wordt, aardse de ver-; )geroe-j ip voor! op del Robert Pemiartz, Corporate Marketing Amsterdam Tot nu toe gaat de mix naar de volgènde landen Argentinië Israël 200.000 cd's 35.000 cd's speciaal ontwikkelde promotie met 6-pack. 45.000 cd's promotie met aangepast Nederlands promotiemateriaal en vertaalde Nederlandse radiocommercial 25.000 cd's Introductie in voorbereiding. loment 'er hel de mo- Colombia Polen An ja Pieroen, Pleineken Corporate Marketing Dat geeft een totaal van 305.000 Heineken millennium cd's. Er lopen nog enkele andere aanvragen vanuit de markten waar Heineken actief is. Dus wie weet halen we het miljoen!

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1999 | | pagina 25