Heineken
millennium in
Wat hebben Heineken en buitenaardse
wezens gemeen? Niets, zult u zeggen. Maar
als u naar de nieuwe Heineken millennium,
commercial kijkt, gaat u daar zeker anders
over denken. In het kader van het komende
millennium start Heineken in november een
nieuwe commercial in ruim dertig landen.1
De commercial is in opdracht van Corporate
Marketing gemaakt door het reclamebureau
Lowe in de Verenigde Staten. In de commercial
wordt een boodschap de ruimte ingestuurd
waarin buitenaardse wezens worden opge
roepen om, als zij ooit overwegen naar de
aarde te komen, dat in elk geval nu,
op de drempel naar een nieuw millennium
te doen. Dit is namelijk de tijd waarin wij
mensen onze ruzies bijleggen, ons bezinnen
en bovenal feesten. En juist die feesten
zijn alleszins de moeite waard voor buiten
aardse wezens...
Heineken Brouwerijen viert alle bierliefhebbers en voorspoedige eeuw
wisseling toe! Om dit zeer bijzondere moment te kunnen vieren hebben
de brouwmeesters van Heineken hun ervaring en expertise ingezet om
het Eindejaarsbier '2000' te brouwen.
Het bier is sinds half november in een exclusieve verpakking te koop bij
de supermarkten en slijterijen voor een geadviseerde consumentenprijs
van 10,95 gulden. De cadeauverpakking bevat zes flessen Eindejaarsbier,
een '2000-glas' en een millenniumplanner voor de nieuwe eeuw.
Hiermee zijn leuke feitjes uit te rekenen, zoals: 'op wat voor een dag
word ik honderd jaar' of 'op wat voor een dag valt mijn vijftigjarige bruiloft'
en 'op welke dag valt kerst in 2022?'
Het Eindejaarsbier van Heineken Brouwerijen wordt voor het zevende
achtereenvolgende jaar speciaal voor de feestdagen gebrouwen. '2000'
is een zwaar, donkergekleurd bier met een alcoholgehalte van 6,5%.
Het dankt zijn warme kleur en fruitige smaak aan het donkere gerste-
mout. '2000' is bedoeld voor de liefhebber die zichzelf en zijn gasten iets
bijzonders wil schenken.
Heineken's Eindejaarsbier wordt ondersteund door een sfeervolle radiocom
mercial met muziek van het goednieuwe album van Sting 'Brand New Day'.
De voice-over beveelt vervolgens aan om uitsluitend
naar die feesten te gaan waar Heineken wordt
geschonken. Anders zijn onze buitenaardse
vrienden of op het verkeerde feest of op de ver
keerde planeet. Tot slot wordt de kijker opgeroe
pen om zijn of haar persoonlijke boodschap voor
buitenaardse wezens aan te melden op de
Heineken-internetsite.
Hoewel de commercial ironisch is bedoeld, is
een nieuw millennium natuurlijk wel het moment
bij uitstek waarop mensen nadenken over het
waarom van hun bestaan en de mo-j
gelijkheid van het bestaan van
levende wezens buiten de
planeet Aarde.
Afdeling PR, Zoeterwoude