Printcampagne Heineken :en, moet ik 't nog vragen? Heineken start 15 oktober met een nieuwe print campagne. Een volledig nieuwe campagne die voortbouwt op de sterktes en herkenbaarheid van de etikettencampagne. Bij de nieuwe printcampagne is gekozen voor eenvoud, consument waa Heineken-uiting vindt. De nieuwe printcampagne begint met drie uitingen waarbij mooie, eenvoudige beelden gekoppeld worden aan herkenbare situaties met Heineken als centrum. Door het gebruik van korte slogans in het beeld, worden op eenvoudige manier beeld en kopij aan elkaar gekoppeld. Ook in deze campagne worden de waarden waar Heineken voor staat benadrukt: ver frissing, kwaliteit, gevoel voor zelfrelativering en sympathie met een knipoog. Lcnjiium proof? Dagelijks ontvangen Rose, Bart, Anja en Nel van Bureau Consumentenservice in Zoeterwoude stapels brieven met vragen, ideeën en opmer kingen van onze consumenten. Voor de rubriek 'Geachte Consumentenservice' zoeken zij in sa menwerking met de redactie van Vers van 't Vat de leukste inzending(en) voor publicatie uit. Dit keer staan reclameartikelen centraal. Het verhaal van het groene kratje! Hé, Heineken tn een nuawgroen kratje7' Handig zo' n kratje met een handvat. Ook nog in de aanbieding7 J€ krygt zelfs Mg een fïesopener gratis. bat wordt drue kratten leer kalen. By de kassa gekomen, me den de kratten (roer ke^rg afgerekend. "wAAn. BujVEN 05 FLEfOPENEfcl?" Helaas mevrouw, we keilen er nut genoeg gekregen' Goeie reclame hé" Tuck zyn ket moou, kandge groene kratjes (Vol wel zonder de flesopeners); 5erlyk is eerlijk.' Geachte heren, Heel hartelijk dank. vuur toezending van twee orgi- nele halve liter mkjilpHT-lierglazen. omdat ik ly aankoop van twee flesjes Mmrphg een glas cadeaa. kreeg, maar dut al heel snel Irak (stam1), vroeg ik op welke wyze ik aan een nre^wglas zom knnnen ka men. o maakte daarheen enkel probleem van (lur- drinkers hellen jeen problemen) en laad my onmid dellijk aan een wwv alas toe te zenden. Maar Amsterdammers zyn brutaal (hondsbrutaal), on danks ket feit dat deze Amsterdammer al lyna 25 jaar in Amstelveen woont, das verzocht ik n om toe zending van TtVEE glazen. Want ly vmte één glas presenteren, dat gaat met- Verrassend was aw mededeling dat ik TWEE glazen kreeg,gratis. Oat deed my dejgd en ook doordat ket lur lekker smaakt voel ik my met myn tacktgjaar eengelakkg mens. Oat stemt tot watgefilosofeer, be slagzin op de televisu 'gemet, maar dnnk met ma té deed my de volgende taalspelug te fantaseren: blUNIC met mAT~E met maten maten mutlpfjy'f Nogmaals kartelyk dank en met vrundelykegroeten.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1999 | | pagina 27