Namens de projectgroep, Luuk van Doornik (hoofd Office Management) De entree van het kantoorgebouw Zoeterwoude zal een metamorfose ondergaan. De noodzaak daarvan zal door de meeste Heineken-medewerkers wel onderkend worden. Toch is die metamorfose in de eerste plaats bedoeld voor ons bezoekende gasten, zoals klanten, leveranciers en anderen. Maar ook voor de medewerkers die elke dag het gebouw in- en uitgaan. Het is immers hun werkomgeving. De uitstraling die Heineken Nederland nastreeft is een gastvrije en uitnodigende, een die past bij het brouwerijkarakter. De huidige entree is sterk gedateerd qua inrichting en kleurstelling. Typisch jaren zeventig! multifunctioneel is. De tourniquets fungeren als toegangscontrolesysteem voor zowel de vaste en tijdelijke medewerkers als voor de gasten. Nog een verandering is dat ook tussen het kantoor en het kantoorrestaurant tourniquets geplaatst zullen worden. Deze komen op het 'kruispunt van vleugel 1 en vleugel 2'. Hierdoor wordt het kantoorrestaurant een 'buitengebied'. Dit is logischer in verband met het multifunctio nele gebruik van het restaurant en het grote aantal wandelaars in de lunchpauze. De elektronische toegangscontrole is tevens de voorbereiding op een eventuele 'comparti mentering' van het kantoorgebouw, waarbij het mogelijk is bepaalde afdelingen af te slui ten voor onbevoegden (bijvoorbeeld Research en Development). Tijdelijke ingang Tijdens de verbouwing wordt gebruikgemaakt van de ingang in vleugel 4 (voor de bekenden de oude HAG-ingang). Dit zal ongetwijfeld enige aanpassing vragen van ons allemaal, maar het is voor een goed doel. De ons zo vertrouwde prikkaarten kunnen daar niet allemaal heen. Daarom zullen alleen de kaarten van de tijdelijke medewerkers daar geplaatst worden. De vaste medewerkers moeten het zonder kaart stellen. U begrijpt: er valt nog veel meer te zeggen maar daar is de ruimte te be perkt voor. Wat wel heel belangrijk is om nu te benadrukken zijn de vluchtwegen in geval van calamiteiten. Tijdens de verbouwing zullen alle vluchtwegen beschikbaar blijven, ook via 'de bouw'. Inmiddels zijn de plannen voor de restyling (verbouwing) gereed en goedgekeurd. De benodigde tijd voor het project is na de voorbe reiding (detaillering en offertes) gepland: half ok tober daadwerkelijk beginnen en voor de aanstaande kerst klaar! Heel ambitieus en toch haalbaar. Dit betekent dat er gedurende die periode sprake zal zijn van enige overlast voor de bewoners en bezoekers. Hiervoor vraag ik uw aller begrip en noodzakelijke medewer king. We zullen zo min mogelijk overlast bezor gen, immers tijdens de verbouwing gaat de verkoop onverminderd door, toch? Wat gaat er nu precies veranderen? Het is niet mogelijk in één artikel alles uit te leggen. We zullen u via nieuwsbrieven op de hoogte houden van de stand van zaken. Toch zal ik proberen in hoofdlijnen uiteen te zetten wat er ongeveer gaat veranderen. De gang na de luifel wordt voorzien van twee ruimte komt een gas- tenlounche. Tegen de wand waar nu de koperen brouwketel staat komt de nieuwe receptiebalie met daarachter de ruimte van de bedienpost van de telefooncen trale (rond de twee lo ze liftschachten). Na die (loze) liftschachten en voor de echte liften komt de ingang naar vleugel 1 en andere vleugels. Beide ingangen worden voorzien van tourniquets (schuifdeuren). De overige ruimte in de hal krijgt een expositie-achtig karakter. Met attributen zoals de brouwketel, vitrines en vi deopresentaties. Bovendien worden aan de buitenzijde nog drie kamers gemaakt. Twee spreekkamers (voor leveranciers die even wat komen afgeven of iets dergelijks) en een wachtruimte voor directiechauffeurs. De styling van de hal zal eigentijds, gastvrij en modern zijn zowel qua vormgeving als wat de ge bruikte materialen berteft. draaideuren, die synchroon draaien. De be staande schuifdeuren verdwijnen. Binnengeko men in de hal zal als eerste opvallen dat de (vertrouwde) receptiebalie (gesitueerd om het trappenhuis) verdwenen is. In plaats daarvan komt er een nieuwe receptiebalie elders in de hal. De ingang naar vleugel 4 zal wijzigen, na melijk direct na binnenkomst links. Op de plaats van de huidige ingang naar vleugel 4 en de daar gesitueerde (onopvallende) wacht Receptie en toegangscontrole Een andere belangrijke verandering is de receptie en toegangscontrole. Tot nu was het zo dat de portiers zowel de receptietaken als de bewaking- en beveiligingstaken uitvoerden. Dat gaat veranderen. De bewakingen beveiliging gebeurt straks op afstand door de brouwerij èn elektronisch. De receptie zal worden gedaan door de telefonistes, die tevens receptioniste zullen zijn (een gecombineerde functie). De toe gangscontrole zal voortaan elektronisch zijn (wat jammer voor die prikkaarten). ledereen ontvangt t.z.t. een nieuwe Heineken-pas die

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1999 | | pagina 15