RSC 'WayiEER LEIDEN NIJMEGEN HAARLEM MAASTRICHT In de horeca is het H Ineken-krat zichtbaar vi< de gratis Boomerang- ka irtenrekken. Daarin zit ee i opgevouwen krat dat ge 'ruikt kan worden als be vaardoos voor de bot merangkaarten. week 36 week 37 week 38 week 39 week 40 Ai icampagne Tv campagne S es promation ;ep terrlw bove ringweg aft lagMtersch aafsmeer ch endflsept mber ochtend 13 september middag 16 september middag 13 september 17 september 1 ifi_--üjÉÈffi j IBP!m11( - Op 9 september maakt het gele Heineken krat plaats voor een groen krat. Groen hoort bij Heineken. Het geeft die uitstraling van kwaliteit, verfrissing en natuurlijkheid. In tests is gebleken dat de consument een duidelijk hogere waardering heeft voor het groene krat. Daarnaast betekent de introductie ervan dat we vanaf september een consistent merkbeeld voeren: alles wat met Heineken te maken heeft is voortaan Heineken-groen. ;«smV. Waarom deze vernieuwing? In principe vernieuwen we het kratten- park elke tien tot vijftien jaar. Ooit begonnen we met gele houten kistjes, later volgden de kunststof kratten. Ook nu veranderen we en past Heineken zijn presentatie aan aan de wensen van de huidige en de toekomstige consument. Bovendien is het oude krat gewoon aan vervanging toe. Daarom een consument- vriendelijker krat, met nieuwe, afgeronde handvatten aan de zijkanten en een centraal handvat, waardoor het krat beter kan worden gedragen. Het krat is nu lichter, steviger en ergonomi- scher. Ook is het nog interstapelbaar. En het is groen. Heerlijk, helder groen, met een fris logo. Want dat hoort bij Heineken. Uiteraard gaat de introductie van het nieuwe krat niet met stille trom. De handel is al geïnformeerd via een broadsheet dat op te vouwen is tot het nieuwe, groene krat. De consument is enkele weken warm gemaakt met de mededeling 'wij gaan verhuizen' op de rugetiketten van de 30cl. flessen. En, enkele dagen voor de grote omschakeling, startte Heineken een massale 'geheimzinnige' abri-campagne onder de slogan: 'Nederland wordt steeds groener'. In de advertentie is een uitsparing te zien van een krat. Pas op 9 september wordt duidelijk waarom het gaat: het nieuwe, groene krat. Daarnaast is er veel televisie reclame en vindt de consument op de winkelvloer uitgebreide saiespromoties, onder meer in de vorm van een miniatuur kratje dat als flesopener kan worden gebruikt. In de horeca is het Heineken-krat zichtbaar via de gratis Boomerang-kaarten- rekken. Daarin zit een opgevouwen krat dat gebruikt kan worden als bewaardoos voor de boomerangkaarten. Primair willen we zo de consument bekendmaken met het nieuwe krat. En in tweede instantie levert het meer om- en afzet op. Bovendien: het groene krat mag gezien worden. Dat onderstrepen we nog eens door de komende tien dagen door Nederland een speciale trein te laten rijden die het groene krat in optima forma toont. Namens het Brandteam Hans Böhm, brandmanager Heineken

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1999 | | pagina 3