1
Taakteam Facilitaire Dienst
iënstj
Taakteam Document Handling Supplies^
25
verdeling per cluster en de daarbijbehorende taken
Restauratieve
verzorging
Gebouwbeheer receptie
het afhandelen van telefoonverkeer (in- en extern)
reserveren van vergaderkamers
beheer technische installaties
onderhoud gebouwen en verlichting
Werkplekservice kantoorinrichtingen en -indeling (meubilair, Arbo en
ergonomische zaken)
verhuizingen
beheer kantoorinventarissen
PC-bekabeling
verstrekken van maaltijden in het kantoorrestaurant
broodjeswinkel en lunchkamers
automatenservice (warme en koude dranken- en snoepautomaten)
drankenservice
werklunches
Nieuwe ontwikkelingen zijn: het elektronisch reserveren van vergaderkamers, waarbij
tevens een koppeling naar werkplekservice en restauratieve verzorging wordt gelegd
(eenmalige en eenduidige vastlegging van de benodigde faciliteiten). Het beheer van
de vergaderkamers gaat deel uitmaken van het op te zetten servicepunt
Facilitaire Dienst.
De activiteiten van directiekeuken en het kantoorrestaurant worden geïntegreerd,
waardoor er eenheid ontstaat in de dienstverlening. Doelstelling is zo veel mogelijk
lunches die nu buiten de deur worden gehouden, in huis te laten plaatsvinden.
verdeling per cluster en de daarbijbehorende taken
Post en Archief verwerking van binnenkomende en uitgaande post
center adresseren
couverteren (het machinaal vullen van enveloppen)
frankeren
koeriersdiensten en express- en aangetekende post
in- en uitgaand faxverkeer
archivering
drukwerkvoorbereiding en vormgeving
reproductie
beheer en onderhoud van kopieerapparatuur
formuiierenbeheer
baliewerkzaamheden (centrale ontvangst van de klant)
orderinschrijving
artikelmanagement, uitgifte van kantoorartikelen en
formulierendrukwerk
bezorgdienst
'snelkopie service'
Nieuwe ontwikkelingen zijn: binnenkomende post scannen, elektronisch registre
ren en verzenden naar belanghebbenden. Sinds begin 1999 bestaat de moge
lijkheid een gedeelte van het aangeboden kopieerwerk digitaal aan te leveren
via het netwerk om vervolgens te worden verwerkt. Het aanmaken van legiti
matiebewijzen zal worden ondergebracht bij de cluster gebouwbeheer van het
taakteam Facilitaire Dienst. Het Copy center zal naast de landelijk geplaatste
kopieerapparatuur ook het landelijke formulierenbestand beheren.
Een nieuwe wijze van postbezorging wordt geïntroduceerd om te komen tot een
effectievere en efficiëntere wijze van bezorgen van post en pakketten. Dit houdt
in dat het aantal postrondes wordt verminderd en gebruik wordt gemaakt van
postbussen, geplaatst op diverse plaatsen in het kantoorgebouw en het bedrijf.
Echter op zodanige wijze dat de dienstverlening en service erop vooruitgaan. Er
zal meer maatwerk worden geleverd. Ook wordt bezorging en het elektronisch
bestellen van kantoorartikelen en supplies overwogen.
Copy center
Klantenservice
s