Vastzetten geeft snelheid BierbQ vliegt de winkels uit Mouterij Albert wordt een van de grootste aar verwachting in mei 2000 wordt een erde productielijn operationeel bij onze iouterij in Ruisbroek, Mouterij Albert. Iet de nieuwe capaciteit van 230.000 ton lout per jaar wordt Mouterij Albert een an de grootste mouterijen ter wereld. a in 1993 de capaciteit flink opgeschroefd te ebben met 40.000 ton naar 160.000 ton tout per jaar, steeg de vraag zo snel dat de roductie van onze Mouterij Albert te uisbroek (België) spoedig opnieuw tegen het afond zat. Daarvoor waren ruwweg twee orzaken aan te wijzen. Ten eerste bleef de ereldwijde bierproductie stijgen, waardoor )k de grondstoffenbehoefte toenam. Ten /eede verkocht de mouterij aan steeds meer jitenlandse Heineken brouwerijen, waar- ror de vraag naar mout nog eens extra hard eeg. De Belgische premier J.L. Dehaene heeft het officiële startschot gegeven voor de bouw van de derde productielijn met de onthul ling van een plaquette. Tijdens de feestelij ke bijeenkomst waar ook vertegenwoordigers van de Belgische overheden, toeleveran ciers, afnemers en andere relaties aanwezig waren, bedankte directeur J.C. De bruyn van de mouterij de gezamenlijke gerstleveranciers voor de constructieve samenwerking waar door zij erin zijn geslaagd uitstekende kwali teit gerst te koppelen aan competitieve marktprijzen. Raad van Bestuurslid S.W.W. Lubsen zette het management en de mede werkers van de mouterij in het zonnetje: "Het is hun inzet, enthousiasme, toewijding en vakmanschap die Mouterij Albert maken tot wat deze is: de toonaangevende leverancier van het allerbeste mout." Jan Kroese, Corporate Communication e kunnen met Amstel terugkijken op een erst succesvolle Nationale Promotie. De rtionale Promotie van Amstel bestond dit ar uit twaalf flesjes Amstel bier verpakt in n barbecue: 'De BierbQ'. Vanaf 7 juni was BierbQ in de supermarkten en slijterijen or de consument te koop. De BierbQ vloog winkelvloer af waardoor reeds aan het nde van de eerste week een aantal winkels oor de gehele voorraad heen was. De erbQ werd voor vele consumenten een echt Hectors item. Nationale Promotie werd ondersteund ror een commercial met de drie Amstel- ienden. In deze commercial heeft Mare een nfeestje en is hij bezig om op de BierbQ at vlees te grillen. Thomas en Jeroen staan oor de deur en bellen tegelijk aan. Ze gedra- :n zich wat ongemakkelijk omdat ze beiden "tzelfde cadeau voor Mare hebben gekocht: e BierbQ. Vervolgens staan de drie vrien- en en de drie BierbQ's broederlijk naast Ikaar. Alom werd deze commercial als erg uk en origineel ervaren. Amstel Marketing De werkwijze binnen DCS voor het beladen van 20- en 40 feet containers is de afgelopen jaren zodanig veranderd dat men binnen DCS het besluit heeft genomen om over te gaan op een automatisch wiel-lock systeem. Het automatische wiel-lock systeem is zowel in Den Bosch als Zoeterwoude geplaatst. Door de automatische aansturing van het systeem zijn de veiligheid en de snelheid van beladen enorm vergroot. V.r.n.l. de heren De Man en Lubsen van Heinekenpremier Dehaene en mouterij directeur De bruyn, Vereist en Van den Heuvel. wil iedereen die een bijdrage heeft geleverd aan het succes van de Nationale Promotie van Amstel, enorm bedanken. Jan van Velzen, junior brandmanager Food Ergonomisch is er ook veel veranderd. In de oude situatie moest de chauffeur een kunststof blok voor het achterwiel leggen om te voorkomen dat de wagen wegreed. Op het moment dat deze vol was, waren er veel handelingen nodig om het blok weer te kunnen verwijderen. Dit is alle maal nu overbodig geworden. Verder is het rendement op belading toegenomen. In de oude situatie moest de chauffeur naar binnen om te vragen welk laaddock was beladen om vervolgens zijn container/oplegger uit de laadput te kunnen halen. Door het geautomati seerde systeem wordt de chauffeur door middel van een groen licht op de hoogte gebracht van het feit dat zijn wagen vol is. Dit spaart tijd en vergroot de capaciteit van de pendel naar de BCT (Bossche Container Terminal). Zo zie je maar, ook bij DCS staat de tijd niet stil! De uitslag van de BierbQ prijsvraag van vorige maand vindt u in Hei Society. Walter van Gooi, Teamleider DCS

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1999 | | pagina 9