"Specialiteiten van Brand kennen een lange ontstaansgeschiedenis. De Nederlandse consument weet dat steeds meer te waarderen.Thijs Brand Lezersactie Pas geleden zijn er twee splinternieuwe opleggers in gebruik genomen. De opleggers zijn voorzien van zeer opvallende, maar tegelijkertijd ook zeer chique merkuitstraling. 'De vrachtwagens sluiten volledig aan bij de kwaliteitsuitstraling van het Brand-merk. Deze vrachtwagens zijn niet alleen transportmidde len, maar tegelijkertijd ook rondrijdende billboards van het merk.' Aldus Brandmanager Wouter Fijnaut. Op de achterzijde van de wagens zullen uitingen van de printcampagne worden geplaatst. Hierboven, op de foto van Jan Willem Kroonen, ziet u op zijn bureau een miniatuur van de auto's waar Wouter over ver telt. Vers van 't Vat mag er vijf verloten.Wilt u hiervoor in aanmerking komen, stuur dan vóór 16 augustus een kaartje naar de redactie, of stuur een mail naar het prijsvraagmailadres (beide in het colofon). Boekenbon-actie Vanaf 12 juli staat er bij alle supermarkten en slij ters een grote actie op de winkelvloer. Bij aankoop van een speciale actieverpakking met tien flesjes Brand ontvangt de consument namelijk een boekenbon ter waarde van tien gulden cadeau. De actie wordt onder steund door een radiospot (die is ingesproken door Thom Hofman) en door advertenties die op de voorpa gina's van alle landelijke en regionale dagbladen in Nederland worden geplaatst. Verpakken In 1987 ben ik in dienst gekomen bij Brand Bierbrouwerij B.V. als afdelingschef Verpakken. Na allerlei verschillende functies zowel binnen als buiten de dranken industrie ben ik per 1 mei 1997 benoemd tot chef productie bij Brand Bierbrouwerij (Brouwen en Verpakken). Een job die ik nog altijd met veel plezier en inzet doe! De foto die genomen is in mijn kamer, was tijdens het wekelijks teamoverleg Productie.Hierbij zijn de volgende dis ciplines vertegenwoordigd: Verpakken, Brouwen, Technologie, Micro Biologie en Techniek. Tijdens dit teamoverleg bespreken we de 'day to day' zaken, en sturen we waar nodig bij en/of verbeteren we zaken. Dat dit overleg niet altijd even rustig en vlekkeloos verloopt, is een teken dat de mensen en meningen kritisch zijn, maar wel opbouwend. Een typisch kenmerk van 'onze' Brand-cultuur. Jean Dohmen Liefde ok gestaag uit. Dit is ook niet verwonderlijk als je de mensen kt die verantwoordelijk zijn voor alle inspanningen die tm het Brand-merk worden verricht. De binding en de liefde iet merk en het productassortiment zijn bij de werknemers Ie Brand-brouwerij heel groot, hetgeen iedereen direct rt als hij een bezoek brengt aan de brouwerij. liddag u spreekt met de erbrouwerij'. Het gezicht en de stem van de ij, Jacqueline Khoe, parttime receptioniste/ te kan die zin inmiddels dromen. Ze werkt inmiddels bij Brand, waarbij zij eerst als secretaresse van de binnendienst werkzaam was voordat ze voor idige functie koos. Zij weet als geen ander ii de brouwerij. Productie Het Hoofd Productie van Brand, Jan Willem Kroonen, werkt nog maar een jaar bij Brand. Daarvoor heeft hij twintig jaar in binnen- en buiten landse functies bij Heineken gewerkt. Hij voelt zich bij Brand 'als een vis in het water.' Zijn verantwoor delijkheden betreffen alle activiteiten die in de brouwerij plaatsvinden, tot en met het in- en externe transport. Opvallend vindt hij de hoge mate van kwali teitsbesef die onder het productiepersoneel aanwe zig is en ook de betrokkenheid van de medewerkers bij het merk is uitermate hoog. 'De mensen zijn heel trots op het product en het kwaliteitsimago van Brand. De betrokkenheid beperkt zich niet alleen tot de productie. Ook alle activiteiten die in de markt plaatsvinden worden met veel belangstel ling gevolgd.' De betrokkenheid vertaalt zich ook in de onderlinge verhoudingen. "De werksfeer is uit stekend. Er wordt veel gelachen. Alle jubilea wor den met een receptie gevierd. Daarbij is het hele personeel aanwezig", aldus Jan Willem Kroonen. iming zie w< rd spr :icr 0( ron res er VOO var, ink en erv;

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1999 | | pagina 7