"Het unieke gegeven van oudste en tegelijktertijd een van de modernste brouwerijen van ons land draagt sterk bij aan het kwaliteitsimago van Brand. Thijs Brand "Persoonlijk geloof ik niet zo in die explosie van vreemde smaakjes en merkjes, waarmee sommige brouwers tegenwoordig bierconsumenten over de streep willen trekken. Thijs Brand Printcampagne In aansluiting op de televisie- I campagne is er voor Brand ook een tijdschriftencampagne ontwikkeld. In grote, landelijke bladen (zoals: Panorama, Nieuwe Revu, Playboy, Elsevier) wordt deze campagne geplaatst. Ze bestaat uit vier uitingen. Daarin zien we iemand op een voor Brand kenmerkende wijze van een glas Brand bier genieten. Bij de foto's staat steeds een speciale tekst die het geniet-moment op een humoristische wijze nog duidelijker aanzet. Administratie Brand bier is een zeer belangrijk merk binnen onze onderneming Het merk is niet meer weg te denken in de biermarkt en wc rdt door veel consumenten als een premiummerk gezien, dat ziet o| een geheel eigen wijze aan de Nederlandse consument pres en teert. Brand is in het zuiden met recht het merk Waar Limbuij trots op is'. Buiten Limburg breidt de schare van Brand-drinken Mariette Laven werkt al 32 jaar bij Brand. Ze is werkzaam op de Administratie bij Horeca, waarbij ze zich bezighoudt met betalingen van debiteuren. Ze is gehuisvest in de 'Pastorie' die nu reeds vele jaren de functie van horecakantoor heeft. 'Ik ben van Wijlre. Ik kan me nog herin neren dat hier vroeger de pastor woonde. Ik werk dus op gewijde grond'. Afgezien van haar eigen lange loopbaan, heeft ze ook veel familie leden die bij Brand werkten. "Mijn grootvader werkte bij de brouwerij. Mijn vader heeft er ook nog kort gewerkt en op de loonadministratie werkt momenteel een nichtje van me". antwoorden: 'uhh, sinds gisteren' (in het Limburgs). De tekst van Cees van Drongelen stond al snel op tape. Daarna was het mijn beurt. Je denkt bij jezelf, dat is zo gepiept, maar niets bleek minder waar. Na ongeveer 25 minuten en 25 maal hetzelfde korte zin netje te hebben gezegd, het zweet op mijn voorhoofd, stond het eindelijk goed op tape. Het was een erg leuke ervaring. De actie loopt alleen in het zuiden van het land, vandaar dat de reclameboodschap alleen wordt uit gezonden door de regionale omroepen. Radio j|| Op maandagmiddag 24 mei kreeg ik een telefoontje van een collega. Hij vroeg of ik interesse had om een recla meboodschap in te spreken voor Brand Mijn eerste reactie was, ja dat lijkt me leuk. Mijn tekst was....tsja, hoe zal ik het zeggen...zeer kort. Op woensdagochtend 26 mei vertrok ik naar Amsterdam. De hoofdtekst werd j ingesproken door de heer Cees van Drongelen (van I het programma tussen Kunst en Kitsch). Hij had een glas in zijn handen en hoewel hij al jaren bekend was met kunst en antiek, moest hij toegeven dat hij zoiets moois zelden had gezien. De eigenaar stond Ral jJ naast hem en hij vroeg hoe lang hij dit reeds in zijn bezit had. Waarop ik moest 9| Ger Roks, Coördinator CTD

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1999 | | pagina 6