Op jachtn f B-directeur Paul Hamers had nog n ar net in zijn eerste column de o oep gedaan 'om uw creativiteit, ic eën en suggesties via dit prach- ti e blad kenbaar te maken' of we o tvingen een brief van mevrouw D op. Heeft u ook tips of ideeën? S hrijf ons! Het adres staat op de a iterpagina in het colofon. H is Nederlands beste freestyle-surfer en ei i van de beste 'wavers': de 26-jarige N aj Droop uit Krimpen aan de IJssel. N aj is voor surfminnende collega's waar- sc ijnlijk geen onbekende, want regelmatig zij er interviews met hem te lezen in si fmagazines. M. ar wist u dat hij de zoon is van oud- Hl i-medewerker Arthur Droop? En dat hij he surfen spelenderwijs heeft geleerd, to n hij als zesjarig jongetje m zijn ouders in Rwanda W( nde? Vader Arthur werkte in ie tijd namelijk als Hoofd Te nische Dienst bij Bralirwa. De Jeine Nikaj zag zijn vader in zij vrije tijd regelmatig op een su plank staan op het Kivumeer. Ze was hij nog te jong om te surfen, rrit r peddelend in een lokaal gebouwde ka a of op een surfplank ontwikkelde hij be sndigheid en evenwichtsgevoel die he later goed van pas zouden komen. Enl Ie jaren later verhuisde het gezin Droop na Bujumbura. Daar leerde Nikaj op zijn de ende op het Tanganyikameer echt sui ;n. "Hij heeft het van mij geleerd, maar al el was hij behendiger dan ik", vertelt Art ur Droop. Twee jaar later was Nikaj de kai sioen van de plaatselijke surfclub. Hij ble surfen, ook toen de familie in 1990 ter jkeerde naar Nederland. Vorig jaar he t hij zelfs zijn baan opgezegd, omdat die niet te combineren was met trai- nin .stages in Zuid-Afrika of wedstrijden in Ari a. Zijn droom blijft een profcarrière. (A. talent ontbreekt het niet, wel aan een go e sponsor). Zo heeft hij onlangs nog de genomen aan de World Cup in Zand- vo< met bekende namen als Robby Naish en örn Dunkerbeck. Het 'Waven' ging door ge ek aan goede golven niet door, maar he Freestylen' wel. Waar een uitzending va e vader al niet toe kan leiden... - ■Ut.-?® *~:~r Vossenjacht. Dat is het centrale thema van de nieuwe Vos-commercial, die sinds 15 juli op de televisie te zien is. We zien een aantal Belgische ruiters die op vossenjacht gaan. De jacht gaat door het Belgische landschap naar Nederland. Uiteindelijk vinden ze hun prooi bij een Nederlands café: een heerlijk glas Vos. De jacht is voltooid. De vorige commercial met het nijlpaard was vooral gericht op het creëren van naamsbekendheid voor het toen nieuwe bier. Daarom is destijds gekozen voor een hele opvallende, voor bier niet gangbare setting. In de nieuwe commercial willen we meer de nadruk leggen op het feit dat Vos een speciaal- bier is. We willen dat de consument weet dat Vos een amberbier is, net als Palm. We hebben daarom gezocht naar een setting die speciaalbier- drinkers aanspreekt. In de nieuwe commercial komt een aantal verhaal lijnen voor. Ten eerste dat de ruiters op vossenjacht gaan naar de vos, de vos die ze vinden is het Vos bier. Ten tweede willen we aangeven dat het bier zó lekker is, dat Belgen er helemaal voor naar Nederland rijden. We weten dat Belgen bekend staan als dé bierkenners. Dus moet Vos wel heel lekker bier zijn... Tot slot willen we met een aantal beelden (bijvoorbeeld van de paarden en van het inschenken van het glas) op een subtiele manier een link leggen naar Palm. Locatie en cast De commercial is gedeeltelijk in Nederland en gedeeltelijk in België opgenomen. De opnames door de bossen en door de weilanden zijn gemaakt rondom Epen (Limburg). In het Belgische Clermont is een van de woonhuizen in het straatje speciaal voor de opnamen omgetoverd tot café. De plaats waar de vos wordt gevonden, het Nederlandse café, is een bestaand café in Valkenburg. Voor de commercial zijn twee ruiters speciaal gecast. De overige ruiters die meespelen zijn van een Belgisch/Nederlandse ruitervereniging. In de commercial berijden ze allen hun eigen paard en dragen ze hun originele jachtkleding.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1999 | | pagina 11