Amstel sponsorship - Succes geprolongeerd! Een daéie Amstel Cun Finale DE BEELDVORMERS Op 13 mei, Hemelvaartsdag, streden de finalisten van de Amstel Cup, Ajax en Fortuna Sittard, in de Rotterdamse Kuip om de Cup. Heineken-medewerkers waren tevoren in de gelegenheid gesteld (met korting) kaarten te bestellen voor de finale. Een van de collega's die hiervan gebruik maakte was Jaap Siezenga van de Personeeldienst Internationaal. Een verslag van zijn hand. Met hoog gespannen verwachtingen vertrokken wij per bus naar Leiden Centraal. Daar 4 kaartjes gekocht Fl. 90,00, dat was wel even schrikken en op naar Rotterdam. Op Rotterdam Centraal zagen we de speciale "AJAX" trein aankomen. Vanaf station Zuid te voet verder naar de Kuip, waar we onderweg gepasseerd werden door een enorme rij bussen met Fortuna-supporters. Dit alles onder zware politiebegeleiding. Ook bij de Kuip zelf was een enorme politiemacht op de been. Flelaas was het stadion maar half vol, dit ook mede door de strenge veiligheidsmaatregelen. De sfeer was echter bijzonder goed. Over de wedstrijd kan ik kort zijn. Na een kwartier was deze eigenlijk al gespeeld, wat dat betreft vielen de doelpunten iets te vroeg. In de 2e helft kwam er iets meer ruimte, zodat Fortuna nog wat kansjes kreeg. Al met al was Ajax de terech te winnaar. Het was een mooie happening. Jaap Siezenga, PDI Maar liefst 35.000 hoeden werden er uitgedeeld die de gasten begeleidden naar hun hotel, al dan wedstrijd waar nog lang over wordt doorgespro- in het centrum van Barcelona. Zeven trucks met aan boord het Amstel promotieteam reden af en aan en waren daar waar de fans zich verzamel den: op het vliegveld, het Centraal Station en vooral het grote plein in het centrum van de stad, Plaza de Catalunya en natuurlijk de overbekende Ramblas. Op de truck grote posters met de tekst: If you love football wear the Amstel Hat tonight. Tegen het middaguur was het al duidelijk dat Amstel erin geslaagd was een absolute bijdrage te leve ren aan de feestvreugde. Zowel de Manchester United fans als de Bayern München aanhangers liepen naast elkaar, verbroederd door de Amstel beerhat. Fun, Freedom and Friendship werden hier wel heel letterlijk genomen. Hartelijk welkom Ondertussen kwamen de meer dan zeshonderd Amstel-gasten aan in deze prachtige stad, vooral bekend door de architect Gaudi en natuurlijk de voetbalclub FC Barcelona onder de succesvolle lei ding van Louis van Gaal. Op het vliegveld werden zij opgevangen door Jacqueline Kuyper van de afdeling Sponsoring/Corporate Marketing, die aan het hoofd stond van een groep hostessen niet gevolgd door een tour door de stad. Rond half zes 's avonds kwamen onze gasten aan in de Champions Village, de ontvangstruimte voor de gasten van de sponsors. Natuurlijk was de Amstel ontvangstruimte op professionele wijze ingericht en gedecoreerd door Heineken Brouwerijen Evenementen Service. Ook de ketel- bar als centraal punt in de algemene ontvangst ruimte maakte weer eens duidelijk dat we niet alleen bier brouwen maar dat ook gastvrijheid ons niet vreemd is. Na een uitstekend buffet en een verfrissend glas Amstel bier vertrok men naar het stadion. Spektakel Het was een belevenis, bijna 100.000 fans in dit immense stadion Nou Camp maakten van deze wedstrijd een waar spektakel. Met name de ontknoping (voor niet-voetballiefhebbers: Manchester scoorde twee maal in de laatste twee minuten waardoor ze de wedstrijd op een "Duitse manier" met 2-1 wonnen) zorgde voor bij zondere, hysterische taferelen maar geen onre gelmatigheden. Het lijkt wel of de UEFA Champions League Finale daar patent op heeft. Nog nooit is er één klap gevallen en ook nu weer werden de Engelse fans zelfs gelukgewenst door de overi gens zeer teleurgestelde Duitse supporters. Onze gasten waren uiteraard opgetogen: "wij waren erbij". Het was ongetwijfeld een historische ken. Dat doorpraten ging voor sommigen nog behoorlijk lang door in de Champions Village. Dat was dan ook te merken de volgende ochtend. Gebrek aan slaap tekende sommige gasten tij dens de door Amstel georganiseerde brunch op Pueblo Espanol, een historisch plein in het cen trum van Barcelona waar alle architectonische stij len van Spanje bij elkaar zijn gebracht. Uiteraard onder begeleiding van typisch Spaanse muziek kon men genieten van diverse typische gerechten uit de regio. Uiteraard paella maar ook minder bekende gerechten vonden gretig aftrek. Wat we in ieder geval zeker weten is dat de Finale volgend jaar zal plaatsvinden op 24 mei en dat Amstel er zeker bij zal zijn. Waar de Finale zal plaatsvinden zal pas aan het eind van het jaar bekendgemaakt worden. Michael Amiabel, Sponsorship manager Champions League Ook dit jaar stond Amstel bij de finale van de UEFA Champions League in het middelpunt van de belangstelling. Niet alleen vanwege de kwaliteit en de uitstekende smaak maar zeker ook vanwege de AMSTEL beerhat. Foto: Michael Amiabel

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1999 | | pagina 26