DE BEELDVORMERS Hoe lekker is Rivella? II GEACHTE CONSUMENTENSERVICE.. EEN ACtiE UVAAHW UUV kLAWtEW ZiCHZELf HEPkEMMEM Rivella heeft dit jaar een nieuwe reclame-campagne waarin drie ver schillende typen mensen antwoord geven op de vraag: Hoe lekker is Rivella? Deze mensen beschrijven natuurlijk niet zomaar hoe lek ker Rivella is, maar doen dit op de bekende vreemde Rivella wijze. Zo is er een professor die het geweldig vindt om tijdens een con gres heel serieus een onzinverhaal op te hangen, ledereen in de zaal denkt vervolgens dat het echt serieus bedoeld is en komt zelfs de professor feliciteren met zijn interessante verhaal... Het idee achter deze filmpjes is om niet alleen de nadruk te leggen op het vreemde van Rivella, maar vooral ook op de lekkere smaak. De nieuwe tv-commercials worden vanaf mei de hele zomer uitge zonden. Bovendien worden de verhalen ook op de etiketten van de 1 liter- en 1,5 literflessen afgebeeld. De nationale consumentenpromotie heeft het zelfde thema. De gehele Nederlandse bevolking wordt opgeroepen om zelf te beschrijven hoe lekker Rivella is. Tien winnaars worden met hun verhaal en pasfoto afgebeeld op de Rivellaflessen. Deze actie "Kom met je portret op het Rivella etiket" zal ondersteund worden met een promotie tv-commercial. Tevens zal het Rivella-sampling team het land doortrekken en op plaatsen met veel toeschouwers een show opvoeren, waarbij de toeschouwers naar het podium gelokt worden om ook daar weer te vertellen hoe lekker zij Rivella vinden. Ook deze mensen dingen mee in de wedstrijd om met hun portret op de Rivella-flessen te worden afgebeeld. Ester van Dusseldorp, Brandmanager Rivella EEM BEEtJE VfEEMd MAAI" WEL LEklcEf. Redactie: Esther Boot tn boven naar beneden: art, Anja, Nel en Rose oto: Henk de Graaf Fotografie Dagelijks komen bij Rose, Bart, Anja en Nel van Bureau Consumentenservice in Zoeterwoude stapels brieven binnen met vragen, ideeën en opmerkingen van onze consumenten. In de rubriek 'Geachte Consumenten service' leest u maandelijks een selectie van de origi neelste inzendingen. Klachten over uw prachtbier heb ik niet. Wel heb ik een opmerking en dat is deze: Sinds vele jaren zijn de blikjes bier in Nederland met een blikken sluiting uitgerust. Een sluiting die naar binnen klapt bij het openen van het blik. Heel goed doordacht is dat, vroeger viel het klepje eraf en dat is niet goed voor voeten en milieu. Nu ben ik vaak in Italië en daar spoelt men het blikje eerst om in een café en maakt het vervolgens open en schenkt het uit. Een heel hygiënisch volk. Waarom kunt u nu niet een blikje ontwerpen waarbij het klepje naar buiten open gaat en dan ook aan het blikje blijft zitten. Wij hier in Nederland drinken het blikje vaak op reis en dan hebben we niet de beschikking over water. Dank voor uw aandacht. Ik heb het bij de collega-bierbrouwers ook voorgelegd, maar men reageert daar niet op. Bureau Consumentenservice antwoordde de heer Bonger: "Het idee om het lipje van het blikje naar buiten toe te ope nen, in plaats van naar binnen, is reeds bekend bij de diver se blikleveranciers. Maar of zij op dit moment hier iets aan gaan veranderen is afhankelijk van diverse voorwaarden en richtlijnen waar zij zich aan dienen te houden. Er bestaat een mogelijkheid de vinger aan het lipje open te halen of een snee in de neus te krijgen, doordat men tegen het lipje aan komt. Daarnaast moeten alle bier- en frisblikjes aan dezelf de standaardnormen voldoen. Ze worden helaas niet alleen voor Amstel gemaakt, maar ook voor onze bier- en friscolle ga 's. Het spijt ons dat wij uw idee niet positiever kunnen beantwoorden. Met vriendelijke groet, P. Bonger

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1999 | | pagina 25