Himk in Shanghai Afdekken en afwachten Bij het uitkomen van dit nummer heeft u waarschijnlijk al een aantal malen de nieuwe Brandcommercial op televisie kunnen bewonderen. Ondersteund door de prachtige muziek van Paul Weller creëert de man in de commercial precies het juiste moment voor zichzelf om het meest van 'zijn' Brand-biertje te kunnen genieten. Het heeft echter aardig wat voeten in de aarde gehad voor het resultaat er was. De film is opgenomen in Oxfordshire, Engeland. Het stadje bleek zijn reputatie van slecht weer te willen waarmaken en zorgde er zo voor dat de opnames vijf dagen duurden. Maar vijf dagen of niet, het heeft een commercial opgeleverd waar de mensen van Brand trots op kunnen zijn. Wihna Gertenaar De televisiecommercial 'World citizens' krijgt een vervolg. Na de introductie van de Nederlandse dj in New York en de loods in Shanghai speelt dit keer een persfotograaf de hoofdrol. De commercial was zaterdag 8 mei voor het eerst op de Nederlandse televisie te zien. In de 45 seconden durende commercial zien we persfotograaf Henk aan het werk in Nederland en een bezoek brengen aan India. Net als in de vorige commercials is de hoofdpersoon geen acteur maar speelt hij zichzelf. Ook in het dagelijks leven is hij persfotograaf. In de campagne 'World Citizens'worden Nederlanders met een ondernemend karakter geportretteerd. De World Citizens worden getoond in dagelijkse, en voor hen ken merkende situaties. De beelden worden afgewisseld met gefilmde commentaren van personen uit de omgeving van de hoofdfiguren. De merkwaarden van Heineken Pilsener komen in de campagne duidelijk naar voren. De hoofdrolspelers zijn zelfbewust en doelgericht. Ze halen uit het leven wat erin zit. Ze zijn sociaal toegankelijk, waar mee ze het sympathieke karakter van het merk weergeven. Dit komt extra goed tot uiting omdat er niet met acteurs is gewerkt maar met 'echte mensen'. De campagne onderscheidt zich verder door de manier van filmen, de boodschap en de mensen. In de loop van het jaar zullen er nog meer commercials in deze reeks volgen.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1999 | | pagina 13