Himk in Shanghai
Afdekken en afwachten
Bij het uitkomen van dit nummer heeft u waarschijnlijk al een aantal malen de nieuwe
Brandcommercial op televisie kunnen bewonderen. Ondersteund door de prachtige
muziek van Paul Weller creëert de man in de commercial precies het juiste moment
voor zichzelf om het meest van 'zijn' Brand-biertje te kunnen genieten. Het heeft echter aardig wat voeten in
de aarde gehad voor het resultaat er was. De film is opgenomen in Oxfordshire, Engeland. Het stadje bleek
zijn reputatie van slecht weer te willen waarmaken en zorgde er zo voor dat de opnames vijf dagen duurden.
Maar vijf dagen of niet, het heeft een commercial opgeleverd waar de mensen van Brand trots op kunnen zijn.
Wihna Gertenaar
De televisiecommercial 'World citizens' krijgt een vervolg.
Na de introductie van de Nederlandse dj in New York en de loods in
Shanghai speelt dit keer een persfotograaf de hoofdrol. De commercial was
zaterdag 8 mei voor het eerst op de Nederlandse televisie te zien.
In de 45 seconden durende commercial
zien we persfotograaf Henk aan het werk
in Nederland en een bezoek brengen aan
India. Net als in de vorige commercials is
de hoofdpersoon geen acteur maar speelt
hij zichzelf. Ook in het dagelijks leven is
hij persfotograaf.
In de campagne 'World Citizens'worden
Nederlanders met een ondernemend karakter
geportretteerd. De World Citizens worden
getoond in dagelijkse, en voor hen ken
merkende situaties. De beelden worden
afgewisseld met gefilmde commentaren
van personen uit de omgeving van de
hoofdfiguren.
De merkwaarden van Heineken Pilsener
komen in de campagne duidelijk naar
voren. De hoofdrolspelers zijn zelfbewust
en doelgericht. Ze halen uit het leven wat
erin zit. Ze zijn sociaal toegankelijk, waar
mee ze het sympathieke karakter van het
merk weergeven. Dit komt extra goed tot
uiting omdat er niet met acteurs is
gewerkt maar met 'echte mensen'. De
campagne onderscheidt zich verder door
de manier van filmen, de boodschap en de
mensen.
In de loop van het jaar zullen er nog meer
commercials in deze reeks volgen.