Reünie van de drie vrienden Aquell: de nieuwe smaak van water Big Irish Nite wordt Murphys Irish Nite Onlangs werden in samenwerking met reclamebureau PMSvW/Y&R twee nieuwe Amstel-commercials opgenomen. In beide commercials spelen de drie bekende Amstel-vrienden de hoofdrol. i Sander Gielen, marketing Amstel De door Murphy's gepresenteerde Big Irish Nite krijgt een vervolg. Volgend jaar wordt het evenement als gevolg van het succes zelfs naamdragend: Murphy's Irish Nite. De muzikale Ierse avond, 9 april voor het eerst gehouden in Paradiso Amsterdam, is zeer goed bezocht. Live Ierse muziek onder het genot van een glas Murphy's van de tap blijkt een breed publiek aan te spreken. Ook achter de schermen is het enthou siasme groot: "Zowel de organisatoren en Paradiso als wij zijn erg positief over het resultaat. Omdat het de eerste keer was, en we vooraf niet helemaal konden inschatten of dit evenement in Nederland goed zou aanslaan, wilden we nog niet meteen de naam Murphy's in de naam van het evenement verwerken. Nu staat niets dat meer in de weg", aldus de Ier Malcolm Fogarty, Business Developer Murphy's voor de Unit Horeca. Voor de Murphy's Irish Nite van het voorjaar 2000 wordt opnieuw een aansprekende lijst van Ierse artiesten samengesteld. Peter Everts, persvoorlichter HNL De tweede commercial gaat over iemand die op een zonnige dag in een park loopt te joggen. Het is Thomas, de gezetste van onze Amstel- vrienden, met een bidon met water in de hand. Het joggen begint hem zichtbaar steeds zwaarder te vallen. Dan passeert hij een terras waar Mark en Jeroen zitten. Ze moedigen hem enthousiast aan en uit solidariteit doen ze alsof ze ook water drinken. Maar zodra Thomas is gepasseerd, verwisselen ze het water voor een glas koel Amstel bier. Sinds anderhalf jaar zijn de drie vrienden van Amstel regelmatig te zien op TV. Ze gingen onder andere samen naar een karaokebar, keken naar de Champions League en waren ook bij de Heeren van Amstel live. Hun belevenissen spreken de consument aan en Amstel marketing is dan ook tevreden met deze campagne. Daarom wordt de campagne rond de drie vrienden voortgezet. Maar om het aansprekend en verrassend te houden, zijn de drie vrienden regelmatig in nieuwe situaties te zien. Sinds kort zijn er weer twee nieuwe commercials op de buis. In de eerste commercial zien we de oude middelbare school van onze drie Amstel-vrienden waar een reünie wordt gehouden. Thomas en Mark komen aan en zetten hun fiets tegen de ballustrade. Ze begroeten hun oud-klasgenoten en raken in gesprek tot ze zwaar geronk horen. Er komt een witte Lamborghini aan die voor de school stopt. Jeroen stapt uit, sluit het portier en stapt op zijn verbaasde vrienden en oud-klasgenoten af. Op het moment dat hem een verklaring wordt gevraagd, vallen zijn autosleutels op de grond. Daarop staat in duidelijke letters: 'BOLI RENT'. P 3 'TT kiende hoeveelheid koolzuur die is toegevoegd. Voordeel hiervan is dat het product nooit een vol gevoel geeft. Dat maakt Aquell uitermate geschikt als drankje bij het sporten of tijdens het werk. Bovendien is het een caloriearm, natuurlijk product dat verfrissend bronwater combineert met de juiste smaaksensatie. Aquell is een nieuwe merknaam en komt in drie verrassende smaken op de markt: Aquell Kinnow- kardemom, Aquell appel, veenbes en lindebloesem en Aquell rode bes, perzik en gin seng. De reden dat Aquell naast de merknaam Sourcy wordt geïnt roduceerd, is dat het hier om een nieuw concept bronwater gaat, met een eigen, unieke identiteit. De introductie vindt in eerste instantie plaats met een 150 cl PRB retourverpakking in thuis- verbruik, een 36,5 cl. eenmalige PET-verpakking en een 20 cl retour glasverpakking in de traditionele horeca. Marguerite de Ruijter Foto: Vrumona "Eindelijk weer eens iets anders." Deze reactie gaven tal van consumenten na een kritische smaaktest van Aquell, een nieuw bronwater van Vrumona. Het nieuwe product werd half april geïntroduceerd. Aquell combineert de natuurlijke en verfrissende smaak van licht bruisend bron water met een vleugje fruit en kruiden. Daarmee past dit mineraalwater volgens Vrumona helemaal in deze tijd, waarin natuurlijke producten steeds meer de voorkeur genieten van de consument. Een van de kenmerken van Aquell is de uitge- KIBHOW k«0£«°»

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1999 | | pagina 18