EKEN AM5 I I ALKMAAR SUCCESVOL VERLOPEN ijfduizend gulden voor Helmondse wijkkrant /aliteitsbier AMSTEL: activiteiten Vorig jaar waren de horecarelaties van Heineken Brouwerijen Noord- Holland welkom bij de opening van hel nieuwe pand aan de Koraal straat in Alkmaar om kennis te maken. Dit jaar nodigde de brouwerij vestiging opnieuw haar relaties uit. Maar nu voor een regionale hore- cadag. Meer dan tweeduizend relaties kwamen hier op af. Omdat de Horecava, de grote horeca vakbeurs, dit jaar niet plaatsvond, had (eineken Brouwerijen Noord-Hol- md de regionale horecadag georgani- ■eerd. Een soort kleine horecabeurs. Negentien leveranciers van producten die tot het basisassortiment van Hei neken behoren waren met stands aanwezig. De vertegenwoordigers van Heineken Brouwerijen, en ook de leveranciers, hadden niet te klagen over gebrek aan belangstelling. Met speciale acties, voornamelijk op pro ductniveau, werden de bezoekers attent gemaakt op nieuwigheden in de diverse productklassen. De horecadag, die laat in de middag begon en pas rond negen uur op zijn einde liep, was een zeer geslaagd eve- ma was het gezellig en was de sfeer uitermate ontspannen." De Volen- damse band Stampvast, een dixie- landband, de goochelaar en papegaai show droegen beslist bij aan het succes van de Alkmaarse horecadag. Een ander belangrijk aspect van een horecadag is het ontmoeten van colle ga's uit de regio. Het is een uitstekende manier om mensen weer eens te ont moeten. Frans beaamt: "Ik hoorde een bezoeker zeggen dat het een grote reünie van Noord-Hollandse hore caondernemers leek. Hij was net als veel andere bezoekers behoorlijk enthousiast. Over de aanbiedingen, maar ook over de sfeer". ans ede !ing van rro, en- uk- nernent. Vanwege de positieve erva ringen met dit evenement zal de hore cadag in de toekomst waarschijnlijk elke twee jaar plaatsvinden. "Een horecadag is natuurlijk niet zo vrijblijvend als een open dag", ver telt horecavertegenwoordiger Frans Schermer. "Het is een dag waarbij actief verkopen voorop staat, ook voor leveranciers. Maar mede dankzij het uitgebreide entertainmentprogram- Het was op vrijdag 19 maart voor de tweede maal dat Heineken Brouwerij en Helmond een bedrag van 5000 gul den aan een goed doel te besteden had. In een feestelijke ambiance over handigde burgemeester mr. W. van Elk (2e van linies) de cheque samen met regio-directeur Ed van Duijn (midden) aan Vereniging Wijkbeheer Binnenstad. Deze vereniging maakte bekend het bedrag te willen besteden aan de ontwikkeling van een wijkkrant. Het initiatief vloeit voort uit de ope ning van de Heineken Brouwerijen ter plaatse twee jaar geleden. Ter gele genheid van de opening van de nieu we vestiging op het bedrijventerrein in Zuid-Oost Brabant werd toentertijd besloten vijfjaar lang een cheque van vijfduizend gulden uit te schrijven voor goede doelen in Helmond en omgeving. De eerste cheque werd vorig jaar uitgereikt aan de Stichting De Eekhoorn, die met de gift een die renpark in de binnenstad opknapte. Het bedrag zal vanaf nu nog drie keer worden uitgereikt.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1999 | | pagina 7