Hei rieken Regatta: "Caribische Sneekwee HIEUWT AMSTEL-KRAT SPliit^BÉVU AFTRAP SOMETHING HCT Begin maart werd op St. Maarten voor de negentiende keer de Heineken Regatta gehouden. Het zeilevenement, dat met 250 zeilboten is uitge roeid tot een van de grootste regatta's in het Caribisch gebied, wordt al arenlang gesponsord door Heineken Curasao. kc Heineken Regatta St. Maarten 'blinkt volgens deelnemers uit door de goede organisatie, zowel van de wedstrijden als van de feestavon den. Daarom wordt vaak de term 'serious fun' gebruikt om de regatta te kenschetsen. Alhoewel het evene ment ook wel gekscherend 'de Caribi sche Sneekweek' wordt genoemd. Het Heineken Ladies team 'Something Hot' deed dit jaar voor de derde keer mee, maar kreeg voor het eerst con currentie van twee herenteams van Heineken. Aangestoken door het enthousiasme van de vrouwen kreeg Joost van Roon, international brand- manager Amstel zestien medewerkers zo ver dat ze meededen, zodat er dit jaar met drie boten werd gevaren. "We hebben heel veel pret gehad, want je trekt als Heineken-mensen toch naar elkaar toe. Vooral omdat iedereen in dezelfde groene polo's liep, leek het 's avonds wel een Heineken- parrij", vertelt Hella Schoonveld. De Heineken-mannenboot met de naam Oasis eindigde als eerste in zijn klasse, terwijl onze Pepsiboot vierde werd. Something Hot eindigde op de vijfde plaats en werd eerste van alle vrou wenteams. isanr il iiii» de buttons. Ze bleven vier dagen lang flikkeren en bleken zelfs bestand tegen een tropische regenbui. Het is wel te verwachten dat de teams volgend jaar weer mee gaan doen. Hoewel Something Hot van tevoren had gezegd in 2000 waarschijnlijk voor een andere door Heineken ge sponsorde regatta te kiezen, begon nen enkele leden van het team na St. Maarten weer te twijfelen. Er zijn immers wel erg veel redenen om vol gend jaar weer mee te doen aan dit sportieve, knallende en feestelijke evenement zoeterwoude - Met een fluitsig naal gaf Albert Brans (HTS) het sein voor de officiële ingebruikname van het nieuwe Amstel-krat. Hierop scho ten Gerrit van Loo (Marketing), Fons van Bommel (DCS), Roelof Segers (Verpakken) en Johan Thans (firma Wavin) met Amstel-voetballen een muur met oude kratten omver. Ach ter de muur kwam een groot scherm te voorschijn, waarop de commercial werd vertoond waarin de 'drie vrien den' het nieuwe Amstel-krat introdu ceren. Vervolgens kwamen de 'eerste' kratten van de lijn. Dit alles vond plaats op 1 april 1999 in het Biermaga zijn. Het krat met full color logo en handvat is in opdracht van de afdeling Marketing ontwik keld. Zij wilde een mooiere krat met een frisse uitstraling op de markt brengen in een zeer korte tijd. De firma Wavin heeft de in totaal 2,4 miljoen nieuwe kratten geproduceerd. De eer ste uitlevering vond plaats op vrijdag 2 april aan Albert Heijn, waar ze sinds dinsdag 6 april worden verkocht. De flashing buttons van Heineken ble ken trouwens van uitstekende kwali teit. Het is altijd een lastig karwei om 's avonds na een feest tussen de 250 boten je eigen boot terug te vinden. Maar door ervaring wijs geworden besloot het damesteam de Heineken- vlag vol te hangen met deze oplichten-

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1999 | | pagina 23