Restyling hal Zoeterwoud VERBOUWING POSTKAMER EN BROODJESWINKEL Er zijn meer verbouwingen in Zoe- terwoude. Zo is er de eerste weken van april hard gewerkt aan de verbou wing van de broodjeswinkel op de vierde verdieping in Zoeterwoude. De lunch werd in die periode op een geïmproviseerde bar aangeboden. Binnenkort is de verbouwing klaar. Ook de postkamermedewerkers moesten improviseren. Zij ■Hl zijn tijdelijk bij Kantoor- behoeften ingetrokken. i-èê-,Meer hierover in een vol- """"igend nummer. De entree van het hoofdkantoor in Zoeterwou de voldoet niet meer aan de hedendaagse eisen van een moderne onderneming. Boven dien komt het karakter van de hal niet meer overeen mei de uitstraling die Heineken wil hebben. Daarom wordt ernaar gestreefd voor het begin van de bouwvak, half juli, de hal van het hoofdkantoor in Zoeterwoude grondig te restylen. Op 9 maart vond de kick-off van de bouwplannen plaats. Luuk van Doornik, hoofd office management, licht de plannen toe. "Laten we zeg gen dat we hier niet de eenentwintig ste eeuw mee in kunnen gaan," ver telt Van Doornik. Het gebouw aan de Burgemeester Smeetsweg stamt uit de jaren zeventig en dat is aan alles te zien. Door de bruin-groene kleurstel ling en het ouderwetse tijdsregistratie- systeem stemt de uitstraling van de hal niet meer overeen met de manier waarop Heineken bij het publiek bekend is. "De restyling stond al lan ger op het programma, maar in over leg met de afdelingen marketing en public relations is nu definitief beslo ten de plannen vorm te gaan geven." Momenteel wordt gewerkt aan het inventariseren van het Programma van Eisen. De projectgroep die daar voor in het leven is geroepen bestaat onder andere uit medewerkers van het Bouwadviesbureau in Zoeter woude en wordt ondersteund door drie werkgroepen: Styling, Beveiliging en Exploitatie. Vervolgens vinden de technische uitwerking en de aanbe steding plaats. Over de concrete uit werking van de ideeën kan Van Door nik nog weinig uitspraken doen. Wel bestaat binnen de werkgroepen over eenstemming over de uitgangspunten die bij de restyling gehanteerd zullen worden. "Er zijn in feite drie sleutelwoorden: modernisering, klantvriendelijkheid en karakter. De hal moet de Heine- ken-identiteit behouden, maar dan op een meer eigentijdse manier. We den ken daarbij bijvoorbeeld aan een com binatie van innovatie met traditie, van internationaal succes met Hollandse roots. Maar laten we vooral niet ver geten wat onze kernactiviteit is. Want natuurlijk is ook het element 'bier' van belang bij de uitstraling die we voor ogen hebben. Al deze elementen moeten worden vertaald naar con crete plannen", besluit Van Doornik. Op welke manier dat gaat gebeuren, is te lezen in het volgende nummer van Vers van 't Vat.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1999 | | pagina 22