EIGEN WEBSITE GROTE OREN CUP AMS ZOETERWOUDE - De 24 april ver reden Amstel Gold Race had in de aan loop naar dit evenement zijn eigen website. Vanaf I april konden wielren- Iiefhebbers, journalisten en andere geïnteresseerden alle ins en outs rond om Nederlands grootste wielerevene- ment van de Amstel Gold Race-site halen. n de Houtrusthallen in Den Haag werd op vrijdag 9 april voor de zevende keer de Grote Oren Cup georganiseerd. Aan dit prestigieuze zaalvoetbaltoernooi, waaraan dit jaar 24 teams mee van sportjournalisten van radio, televisie, voetbaltijdschrif ten, regionale en landelijke dagbla den. De heer Roel van Veen, van commu nicatiebureau ETI dat het evenement heeft bedacht en organiseert, nodigt elk jaar de spelers uit. "Elk jaar melden zich meer teams aan. Helaas kunnen er niet meer dan vierentwintig teams meespelen. Het is een zeer populair evenement voor de sportpers dat altijd weer veel aandacht trekt." Gedurende de dag spelen vier pools van elk zes teams tegen elkaar. De winnaars van elke pool plaatsen zich direct voor de halve finale. Zo krijgen ruim 200 sportjournalisten de gelegenheid elkaar in de sportzaal uit te dagen. Studio Sport won de Grote Oren Cup vorig jaar en het jaar daarvoor. Dit jaar was Wegener, die twee jaar gele den ook al in de finale zat, de winnaar. Met 3-2 won het team van Wegener in de finale van Studio Sport. De Grote Oren Cup, die al sinds vijf jaar door Amstel gesponsord wordt, werd afgesloten met een traditioneel Indisch buffet, waarna de prijzen wer den uitgereikt door Leo Beenhakker, trainer van Feyenoord en Jan Reker, de vroegere trainer van onder andere PSV en nu directeur van de Vereniging Coaches Betaald Voetbal. Mede door de professionele organisatie kreeg communicatiebureau ETI na afloop van deze zevende Grote Oren Cup veel complimenten en bedankbrieven van journalisten. Van Veen: "De Grote Oren Cup is een uniek gebeuren waarvan ik verwacht dat het nog lang zal worden georganiseerd." De uitgebreide website van de Amstel Gold Race richtte zich met name op de fanatieke wielrenliefhebbers en de pers. Voor de eerste groep was onder andere interessante informatie van de site te halen over alle deelnemende ploegen en renners. De pers kon zich gemakkelijk en rechtenvrij bedienen van foto's, routekaarten en achter grondinformatie. Met één druk op de nop verschijnt de winnaar van ieder willekeurig jaar en met een paar han delingen kan een keur aan informatie worden opgevraagd, variërend van teamsamenstellingen tot tijdschema's en hoogteprofielen van de cols. Vanuit de fotogalerie konden foto's van deel nemers en andere beelden van de Vmstel Gold Race worden gedown- load. Naast het grote aanbod van informatie was er ruimte voor entertain ment. Bezoekers konden hun kennis van de Amstel Gold Race testen door middel van een vragenspel en er was een prijs uitgeloofd voor degene die de juiste top drie van het klasse ment wist te voorspellen. De internetpagina had directe links met verwante sites zoals die van Amstel en de Internationale Wieler bond (UCI). Door het internationale karakter van de Amstel Gold Race was de site Engelstalig opgesteld. De site blijft oproepbaar. Het adres: www.amstelgoldrace.com Meer over de Amstel Gold Race zelf in het volgende nummer van Vers van 't Vat.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1999 | | pagina 21