EKEN AMb I AMSTEL IN DE AMSTEL k li ialiteitsbier Nu de GOR zijn goedkeuring heeft gegeven aan het in gang zetten van de reorganisatie van de afdeling Support en Beheer kunnen de organi satorische wijzigingen van de Dienst Informatie Management (DIM) worden ingevuld. Naar alle waarschijnlijkheid zal de geheel ver nieuwde structuur per 1 juni 1999 voltooid zijn. et doel van de reorganisatie is in de eerste plaats een verbeterde jreikbaarheid. Een belangrijk onder deel van de reorganisatie is voor de iedewerkers de gewijzigde inrichting an de helpdesk. "Tot nog toe werkten we steeds met vier aparte helpdesks", ertelt Bert Noorbeek, coördinator pc- upport. "In feite waren we dus steeds •zig vier keer hetzelfde wiel uit te nden. Dat kwam mede doordat de iderlinge communicatie niet opti cal was. Vaak wisten we zelf niet lar wie we iemand moesten door- rbinden. Dat wordt nu allemaal ver eerd. Vanaf de zomer gaan we miers werken met een centrale lpdesk waar alle vragen van mede- rkers terechtkomen. Zo zullen we de nabije toekomst niet rusten voor een probleem daadwerkelijk ver holpen hebben. Dat werkt prettiger voor ons en is tegelijkertijd een stuk klantvriendelijker." LOKETTENMATRIX Die belofte hopen de DIM-medewer- kers onder andere waar te kunnen maken door het inzetten van de zogenaamde lokettenmatrix. Naast de productbeheerders en kennisheb bers staan hierin ook per product de documentatie, verwijzingen naar af spraken over de dienstverlening, aan tal licenties enzovoort. De ingreep is gebaseerd op de in Engeland ontwik kelde best-practice methode voor beheerprocessen Itil, Information Technology Infrastructure Library. "We willen de hele overgang geleide lijk laten verlopen. Zo zal de klant er het minst van merken", meent Bert Noorbeek.Als hoofd van de afdeling Support en Beheer heeft Arie den Heijer daarbij dan ook tijdelijk de beschikking over vier man extra. Daarnaast is de afdeling bezig met de selectie van een nieuwe Helpdesk-tooi om onder andere alle telefoontjes naar de helpdesk vast te leggen. Ook de andere werkmaatschappijen (Hei- neken Technical Services, Heineken Network Services, Heineken Neder lands Beheer, Corporate, Vrumona en Office Management) doen volop mee en hebben aangegeven een gezamen lijke tooi te willen gaan gebruiken. Deze tooi kan de afdeling helpen bij het structureel verhelpen van veel voorkomende computerproblemen. Samen met vrienden barbecuen op een mooie zomeravond. Dat kan deze zomer met de Amstel BierBQ. Voor de nationale promotie zijn twaalf nessen Amstel bier verpakt in een degelijke barbecue, voorzien van het Amstel-logo. De Amstel BierBQ-actie- verpakking is vanaf begin juni ver krijgbaar in de winkel. De promotie zal worden ondersteund door een specia le TV-commercial met de drie Amstel- vrienden en de Amstel BierBQ. Frank Kamproe, een van de nieuwe helpdesk-medewerkers

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1999 | | pagina 11