EKEN AMb I bi Heineken International Business Course viert lustrum CULTUURVERANDERING DIM VEREIST ANDERE MANIER VAN DENKEN (22) #aliteitsbier AMSTEL: artivitpitAn uality ik (7); met een n AMSTERDAM - In Amsterdam wordt van 29 augustus tot 3 septem ber 1999 voor de vijfde keer de Heine ken International Business Course (HIBC) gehouden. De afgelopen jaren is deze 'Course' uitgegroeid tot een belangrijk selectie-instrument voor de Heineken werkmaatschappijen in de inmiddels tien deelnemende landen. Ongeveer de helft van de deelnemen de top-academici treedt na afloop van de HIBC in dienst bij de onderneming. Het aantal deelnemers is dit jaar uitge breid van 24 naar 32 studenten van wege de toegenomen belangstelling. Inschrijving is mogelijk tot 15 april 1999. Studenten kunnen informatie en inschrijfformulieren verkrijgen via de Heineken Recruitment Site: http://www.recruitment.hnb.nl. Het opvragen van een inschrijfformulier kan ook telefonisch via nummer 071- 5457948. Jacoline van der Vijver doet de promotie rondom de Heineken International Business Course r4rsi M - lUSYMV i .7 illSWV zoeterwoude - Vorige maand berichtten we over de veranderingen bij de Dienst Infonnatie Management (DIM). Inmiddels heeft de Groeps- ondernemingsraad zijn goedkeuring verleend aan de conceptplannen om anders te gaan werken. DIM-mede- werkers kunnen dus aan de slag. De nieuwe aanpak vereist tevens een andere manier van denken en omgaan met elkaar en de klanten. Ook over die cultuurveranderingen is nagedacht. In het kader hiervan start binnenkort de actie AAAI, die erop is gericht DIM-klanten meer klantge richt te laten denken. AAAI staat voor: Aandacht voor de klant als mens, dui delijk Afspraken maken en nakomen, Accuratesse in werk en uitvoering en Initiatief nemen om de klant te infor meren. Uit zowel het DIM-onderzoek als het gebruikerstevredenheidsonder- zoek blijkt dat communicatie een zwak punt is, zowel van DIM naar zijn omgeving als binnen de afdeling zelf. Volgens de medewerkers is dit het gevolg van onduidelijke afspraken en aanspreekpunten. Daarom is er in het ontwerprapport veel aandacht besteed aan het verbeteren van de communicatie. Met de klanten van DIM zijn op dit moment nog geen uit gebreide gesprekken geweest, maar zij worden wel direct betrokken bij de implementatiefase. VEB BETERE Hl COMMUHICATIE DIM wil de communicatie met de klanten verbeteren door in de nieuwe situatie de Helpdesk te centraliseren. Klanten kunnen zo met al hun vragen of meldingen over hijvoorbeeld het uitvallen van hun systemen bij één centrale plaats terecht, waardoor de kans op misverstanden kleiner wordt. Wat betreft de communicatie op de afdeling is afgesproken dat teamleden permanent aan hun eigen communi catieve vaardigheden blijven werken. Ten opzichte van de bestaande situatie betekent dit dat de teamleden in gro tere mate dan voorheen onderling uit wisselbaar zijn. Bovendien dragen ze gezamenlijke verantwoordelijk heid voor de teamprestaties waar bij klantgerichtheid voorop staat. Van de Support&Beheer-medewer- kers 'nieuwe stijl' wordt verwacht dat zij permanent aan hun persoonlijke ontwikkeling blijven werken. Belang rijke eigenschappen daarbij zijn com municatieve vaardigheden en de bereidheid elkaar te helpen en kennis toegankelijk te maken. JTiïïrr*k nisvkv

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1999 | | pagina 7