EKEN AMS I b shi Sal /aliteitsbier AMSTEL: activiteiten sponsoren", beaamt Hella Schoon heid, Coördinator International Spon- orship. "Maar uiteraard speelde ook mee dat het project wordt gedragen door twee solide hoofdsponsoren. Wij nderhouden met beide partners uit tekende betrekkingen. Met de hoofd- tad heeft de brouwerij bijvoorbeeld ïistorische banden - onze roots liggen timers in Amsterdam. Maar ook de tuidige betrekkingen met de stad zijn rg plezierig. We werken samen op erschillende terreinen." HOSPITALITY "De Clipper gaat in veel internationale wateren als pas sagiersschip varen," vervolgt Patrick Poel- mann. "Heineken Ne- jmjUÉÉBf derland, en dan met name de Regionale - - Unit Amsterdam, is niet alleen bij de Clip- ||§P per betrokken als mede-sponsor, maai ook om ervoor te zor gen dat de Heineken-bar aan boord van het schip er prima uitziet. Omdat de Stad Amsterdam pas in het jaar 2000 zeewaardig is, wordt nu al beke ken op welke manier Heineken Nederland gebruik kan maken van de hospitality-mogelijkheden die de Clipper in de afbouwfase al te bieden heeft. Na Sail 2000 kan Heineken de Clipper vanzelfsprekend inzetten bij Patrick Poelmann vervolgt: "In april 1997 hebben we een projectmanager oor de bouw van het schip aange leid. Vervolgens sloten we een con- ict met hoofdaannemer Scheeps verf Damen Oranjewerf. Daarna gin- ■n we op zoek naar sponsors die het hip ook daadwerkelijk zouden kun- ten gebruiken. De officiële hoofd- ponsors zijn momenteel Heineken ■n ScheepsweriEDamen Oranjewerf. Waarschijnlijk vjfigen in een later sta- (intemationale) evenementen, zoals de door Heineken gesponsorde Regat ta's in het Caribisch gebied of de Olympische spelen in Athene in 2004. Er zijn voor Heineken dus mogelijk heden te over om goed gebruik te maken van dit bijzondere schip."

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1999 | | pagina 21