EUW DESIC voor Heineken 11 ■i ■i ii Heineken Het 'nieuwe'flesje 1 1 Heineken heeft een nieuw design. Inmiddels is een begin gemaakt met de wereldwijde introductie van het nieuwe logo. "Stilstaan is achteruitgang in de Heine- ken-visie", vertelt Hans Böhm, Brandmanger Heine ken Pils Thuisverbruik. "Dit betekent dat we van tijd tot tijd moeten vernieuwen om voeling te houden met de tijdgeest. Met het doorvoe ren van een aantal subtiele aanpassingen is het signa tuur van Heineken nog krachtiger geworden waardoor de uitstraling natuurlijk en vitaal overkomt." FLES'" 0, - In een aantal supermarkten is sinds kort het 'opgefriste' Heineken flesje verkrijgbaar. Meest opvallende veran deringen zijn de groene rok van de kroonkurk en het neklabel. Heineken staat hierop in het groen afgednikt en de bekende rode ster is op het neklabel toegevoegd. Op de achtergrond is een wereldbol te zien die de kosmopoliti sche uitstraling van Heineken symbo liseert. Aan het romplabel op de fles valt op dat de rode ster promintenter aanwezig is. De balk oogt strakker en de bekende medailles zijn verzilverd. Verder is op het ruglabel het Internet adres van Heineken toegevoegd. BLIK Wat betreft de metamorfose van het blik kan worden gezegd dat die dezelf de is als van het romplabel van het flesje. Het 50 cl blik heeft een iets ingrijpender verandering ondergaan. In plaats van twee kleine labels is dit blik nu te herkennen aan één groot label, en achterop staat 'Heineken' verticaal afgedrukt, waardoor het nog meer opvalt in het schap. LOCO Naast de stevige balk en de gestileerde hoprank valt op dat de rode ster op het logo nadrukkelijker aanwezig is. Hier door krijgt het logo een vriendelijke en dynamische uitstraling. OMVERPAKKIBIGEIM De komst van het nieuwe design valt TRAD^^I^S^^IARK Een variant van het nieuwe design waarvan op de Nederlandse markt gebruik wordt gemaakt samen met de introductie van een aantal nieuwe omverpakkingen wat betreft het bliksegment. Eind april, aan het begin van het nieuwe bliksei- zoen, wordt het 8-pack 33 cl op de markt gebracht. Andere nieuwelin gen zijn de '24 koffer' en het 6-pack 50 cl. Alle decors krijgen het zogenoemde 'big label' decor, waarvan tevens de 12-koffer blik wordt voorzien. Het is de bedoeling dat het nieuwe design zo snel mogelijk wordt overge nomen binnen de organisatie. Heine ken medewerkers die het merkbeeld nodig hebben, kunnen het nieuwe logo opvragen bij Cathy van Loon van de Marketingafdeling (toestel 6385, Zoeterwoude). Het bliksegment van alle biermerken van Heineken N.V. komt in 1999 volop in de belangstel ling te staan. De pilsmarkt laat namelijk een flinke groei zien wat betreft het aandeel van bier in blik. Heineken Brouwerijen is met 63% de absolute marktleider in het bliksegment.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1999 | | pagina 12