EEN JAAR IN BEELD "Regeren is vooruitzien" luidt een bekend gezegde. Toch is het, aan de vooravond van een nieuw jaar, altijd aardig ook even achterom te kijken. Om nog eens te zien wat er allemaal is gebeurd en hoe bepaalde zaken zich in de loop van het jaar hebben ontwikkeld. De heer A.H. Heineken in juni pratend met medewerkers tijdens de opening van Colonne 5 (zie 'Nieuwbouw' op pagina 6) 125 JAAR HEINEKEN MERK waarschijnlijk de bouw opleveren. Nu wordt hard gewerkt aan de inrich tingsplannen. Vrumona liet veel van zich horen het afgelopen jaar. Allereerst was er een grote vervanging van alle 20-centiliter flessen en kratten voor de horeca. Een nieuw model krat, met hetzelfde gewicht en van dezelfde omvang als het oude, maar geschikt voor 28 fles jes in plaats van 24, kwam voor het oude in de plaats. Ook de flesjes waren nieuw. Moderner, opvallender en lichter van gewicht door een dun nere glaswand. Verder introduceerde Vrumona veel nieuwe producten, zoals Royal Club Zeuz, Zest en Fizz, Sisi Action, een nieuw energie-drankje met vitami nen maar zonder koolzuur, en de nieuwe serie van Xi-dranken. De nieuwste ontwikkeling in Bunnik is het feit dat Vrumona per l januari 1999 de marketing, verkoop en distri butie van de merken Perrier en Vittel gaat overnemen van Hero. Vrumona springt hiermee in op de behoefte aan meer keuze in de markt voor mine raalwaters. AMSTEL VRIENDEN Er ging een nieuw Action Learning Traject van start, waarvoor 71 mede werkers zich aanmeldden. Thema hiervoor was 'Opleiden'. Qp basis van het eindrapport van de werkgroep ALT Opleiden zijn drie projectgroepen samengesteld die een aantal thema's verder uitwerken. Zij zijn 1 november van start gegaan. Het gaat om thema's als een bewustwordingscampagne om leren, opleiden en ontplooien bij heel Heineken Nederlands Beheer onder de aandacht te brengen. Een tweede projectgroep heeft de op dracht de verschillende manieren van aanpak van het opstellen van ontwik kel- en opleidingsplannen in kaart te brengen. En aanbevelingen te doen voor het opstellen van ontwikkel- 50 JAAR VRUMONA Vrumona vierde dit jaar het 50-jarig bestaan. Verderop in dit nummer een verslag van het feest voor de mede- werk(st)ers. Dit jaar speelde nog een ander belangrijk onderwerp: de bouw van een nieuw hoofdkantoor. Op de plaats waar voorheen het parkeerter rein was, is inmiddels de derde bouw laag van de ruwe betonconstructie gebouwd. Half mei kan de aannemer Heel Nederland is inmiddels ver trouwd met 'de drie vrienden' van Amstel. Of ze nu afspreken in een café, uit eten gaan in een Japans res taurant of gewoon bij elkaar thuis, er gebeurt altijd wel iets onverwachts. Maar er is niets wat tussen hen in kan komen. Ze blijven vrienden. Zoals ze ook kiezen voor Amstel. ALT Er werd veel aandacht besteed aan het 125-jarig bestaan van het Heineken- merk door middel van een 'grenzenloze' pro motie. In zo'n vijftig landen waren in totaal 35.000 vliegtickets als prijs te vergeven. Tien duizend daarvan (twee kaarten per persoon voor vijfdui zend winnaars) waren bestemd voor Nederland. Het betekende voor de jury een enorme klus uit de 65.000 inzendingen de origineelste te kie zen.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1998 | | pagina 4