UNIT HORECA START HEROES mer worden alle relevante gegevens draadloos overgeseind naar Planning Werkvoorbereiding en ontvangt de monteur nieuwe of aanvullende informatie, bijvoorbeeld van een zojuist binnengekomen storingsmel ding. Behalve een snellere service aan de horecaondernemer vinden de admi nistratieve processen nu voor een belangrijk deel automatisch plaats. Ook is informatie over activiteiten van de monteurs, voorraden in de auto's en installatiegegevens bij de klant nu "on-line" beschikbaar. Door dit alles kan het werk efficiënter gedaan wor den, tegen lagere kosten. Met dit nieuwe systeem loopt Heine- ken een stap voor in de biermarkt. Daarnaast biedt de nieuwe infrastruk- tuur verdere mogelijkheden: binnen kort krijgen alle monteurs bijvoor beeld Lotus Notes op hun pc, net als de collega's op kantoor. Ook zij hebben dan de beschikking over computerfa ciliteiten als cc:Mail. was het de beurt aan hun collega monteurs van de Horeca Tap Service (HTS). Inmiddels zijn ook de HTD- monteurs van het RSC Rotterdam- Noord aan het werk met het nieuwe systeem. In maart en juni volgend jaar volgen de collega's van Hoofddorp en Hoogeveen. Het project HEROES omvat het ver vangen van de verouderde systemen SMASH en CarGo, die beide niet mil- lennium-proof zijn. Daarnaast zijn bij het inrichten van het nieuwe systeem vele verbeteringen ingebracht, die in het kader van Mensen Maken Heine- ken door de medewerkers zelf zijn aangedragen. Alle monteurs krij gen de beschikking over een draagbare computer, die op een beweegbare steun in de auto gemonteerd wordt. Direct na het afron den van de klus bij de horeca-onderne- Waterman 20/1 -19/2 In 1999 zit u barstensvol energie, beste Waterman. U kunt niet genoeg te doen heb ben. OR-werkzaamheden lijken u op het lijf geschreven. Vrijge zelle Watermannen komen dit jaar op hun werk de man of vrouw van hun dromen tegen. Op het meest onverwachte moment slaat Amor toe (in de kantine, in het PUM, op de parkeerplaats?) en een droom gaat dan in vervulling. De Unit Horeca is onder de noemer 'HEROES' gestart met de invoe ring van een nieuw computersys teem, waarmee op afstand kan wor den gecommuniceerd tussen de mon teurs 'in het veld' en hun regionale vestiging. De draagbare computer in de servicewagen van de monteur staat namelijk draadloos in verbinding met die van Planning Werkvoorberei ding op het unit-kantoor. Afgelopen september zijn de Horeca Technische Dienst (HTD)-monteurs van het Regionaal Service Centrum (RSC) te Den Bosch van start gegaan met het nieuwe systeem. Begin november

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1998 | | pagina 26