RUSSEN OPEN HUIS NUMMER 1 mooie gedaanteverandering onder gaan. "Over de twee dagen verspreid, heb ben we veertienhonderd relaties ont vangen", vertelt regionaal unitma nager Ber Pas. "We hielden open huis tussen vier uur 's middags en tien uur 's avonds. Om vijf uur was het al gezellig vol. Alle medewerkers droe gen een badge met naam en functie, zodat de kennismaking goed verliep. Ieder liep ook met klanten door het bedrijf. Het gaf een goed gevoel de relaties met de afnemers op deze manier te kunnen verstevigen." Het open huis was tevens een kleine beurs. "We hadden vertegenwoordi gers van veertien leveranciers van producten uit ons kernassortiment. Van Bacardi bijvoorbeeld en van Four Roses, Seagram Gin, Hooghoudt, whiskymerken, maar ook van dran ken van Nutricia. Zij hadden voor deze dagen speciale aanbiedingen. Dat was een succes. Voor onze afnemers was het verrassend dat er niet alleen producten van Heineken, Vrumona en Bols waren, maar dat we zo'n breed scala aan producten in ons assortiment hebben, tegen scherpe prijzen." De ervaring bij zowel eigen medewerk(st)ers als afnemers over de opzet van dit open huis was zo goed, dat het managementteam overweegt eens in de twee jaar dergelijke open dagen voor relaties te organiseren, met leveranciers erbij. rijssen - Weliswaar niet in een nieuw pand, maar wel een nieuwe organisatie. Dat was voor Heineken Brouwerijen Overijssel de reden zich op 12 en 13 oktober door middel van een 'open huis' aan de afnemers te presenteren. Heineken Brouwerijen Overijssel werkt al sinds 1 januari van dit jaar onder de nieuwe naam. De naam is dan ook al aardig ingeburgerd bij de afnemers, die telefonisch de weg naar het pand aan de Spoelerstraat in Rijssen goed weten te vinden. Dat is het pand waar voorheen dranken handel Cambrinus was gevestigd en waar de medewerk(st)ers van het ver koopkantoor in Rijssen werkten. Om de afnemers de gelegenheid te geven ook persoonlijk kennis te maken met Heineken medewerkers met wie het contact voor een groot deel alleen telefonisch verloopt, was een open huis georganiseerd. Bovendien kon den de afnemers het bedrijfspand bezichtigen. De voormalige dranken handel is namelijk op enkele punten aangepast en meer in overeenstem ming gebracht met de nieuwe pan den. De entree heeft bijvoorbeeld een warmere aankleding gekregen en de ontvangstruimte heeft, met behulp van het Heineken bouwbureau, een Amstel Herfstbock is als nummer l uit de bus gekomen bij een bokbiertest van het Vara-pro- gramma Kassa. Tijdens de uit zending van zaterdag 17 oktober proefde een panel tien bokbie- ren. Bij de jurering werd gelet op schuim, kleur, smaak en geur. Vervolgens werd een cijfer gege ven. De panelleden proefden 'blind'. Bij gelijke eindcijfers werd gekeken naar de prijs van het bier. Heineken Tarwebok eindigde als achtste. De bokbieren werden beoor deeld door Els van der Linden (eigenaresse van een bierspe- cialiteitencaie), IJl Blokker (biercolumnist), Erwin de Cock (van de bierliefhebbersvereni ging PINT), Peter van den Hurk (van het Bier Keurmeesters Gil de) en Ton Zijp (medewerker in een brouwerij en een bierwin kel). De uitslag was als volgt: 1. Amstel Herfstbock 2. Dommelsch bokbier primeur 3. Bavaria Tarwebok 4. Brand Dubbelboek 5. GulpenerBock 6. Oranjeboom Herfstbock 7. Leeuw Bockbier 8. Heineken Tarwebok 9. Hertog Jan Bockbier 10. Grolsch Herfstbock

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1998 | | pagina 24