Balans tussen lichaam en geest Innovaties iifell©© c rumoiia VRUMONA INTRODUCTIE XI Na de introductie van Sisi Action en de drie Royal Club Sprinklerz Zeus, Zest en Fizz dit jaar, komt Vrumona half november met een nieuw drankje op de markt onder de naam 'Xi'. De naam is afgeleid van het Japanse woord 'Ki', dat staat voor een natuurlijke balans tussen lichaam en geest. De nieuwe drankenserie kan dan ook worden omschreven als 'een bron van kracht, ontspanning, verkwikking en zinnenprikkeling'. mJT ^Strength, Xf Relax, Xf Fresh- JrmBness en Xf Temptation zijn de namen waarin de vier varianten van de power drink te verkrijgen zijn, en deze namen spreken voor zich. Xi is zowel een werkzaam drankje als een drankje voor gevoelsmomenten zoals kracht en ontspanning. Master Xi is in Japan namelijk een fictieve autoriteit op het gebied van kruiden, en per soonlijke gevoelsmomenten. De theo rie achter het drankje Xi is dan ook dat de Westerse samenleving net zo gebaat is bij ontspanning ('Relax'), kracht ('Strength'), frisheid ('Fresh- ness') en verlei- .jflgpk ding ('Tempta- ■gHBSKX tion') als de Oosterse sa- menleving. In het Westen is er alleen een hulpmiddel voor no dig. De mensen hebben immers lang niet altijd y*' genoeg tijd om zich te wij den aan deze genoemde Oos terse methode. Daar heeft het drankje Xi wat op gevonden: het werkt direct en je kunt de momenten waarop je het nodig hebt zelf kiezen. Met Xi speelt Vrumona in op een aan tal nieuwe trends en marktontwikke lingen. De consument wordt steeds veeleisender: als een drankje werk zaam is, moet het ook verantwoord en lekker zijn. Daarnaast is een trend zichtbaar van toegenomen individu alisering, het maken van bewuste keuzes past bij de uitstraling van Xi. Ook de 'onthaasting' en de behoefte aan variatie sluiten aan bij het imago van het drankje. dl A i- f 9 i I» Innovaties zijn de laatste tijd een 'hot item' binnen Vrumona. Op deze pagi na kunt u lezen over de introductie van Xi: het jongste drankje van Vru mona. Eerder dit jaar berichtten wij al over Sisi Action en de Royal Club Sprinklerz waarmee het assortiment van Vrumona is uitgebreid. Maar ook op het gebied van verpakkingen, logo's en werkwijze is het een en ander veranderd. Bij de bespreking van de missie van Vrumona tijdens de Grote Vrumona Dagen in okto ber 1997 is als bestaansreden voor Vrumona geformuleerd: "De consu ment voor ieder moment een keuze bieden in kwalitatief hoogwaardige merken dranken."

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1998 | | pagina 12