CREATIVITEIT OP UITMARKT lil! Overige evenementen AMSTERDAM Rondslenteren, in de i rij staan voor infor matie over voorstel lingen van kunste naars en artiesten in het komende theater seizoen. En genieten van optredens ter plaatse: het was er weer allemaal tijdens de Uitmarkt, die het laatste weekeinde van augustus in Amster dam plaatsvond. De Uitmarkt is inmid dels een begrip gewor den. En niet alleen in Amsterdam. Vanuit het hele land komt men naar Amsterdam om een voorproefje te krijgen van wat het komende culturele sei zoen te bieden heeft. Volgens schattingen heeft ruim een half miljoen mensen een bezoek ge bracht aan de Uitmarkt. Heineken was voor de elfde maal hoofdsponsor van de Uitmarkt, het grootste, meest veel zijdige en toegangelijke culturele eve nement in Nederland. Tevoren was de Heineken sponsoring duidelijk geworden door de nieuwe televisie commercial waarin de bekende nar, dit jaar voor het eerst van klei gemaakt, de hoofdrol speelde. En tij dens de Uitmarkt was Heineken weer prominent aanwezig op het hoofdpo dium dat dit jaar op de Dam was opgesteld. Wie niet zelf de voor stellingen bijwoonde, kon toch aardig de sfeer proeven dankzij de vele televisie-uit zendingen. Nieuw op de Uit markt waren dit jaar Heineken mimespe- lers, die het soms lange wachten van bezoekers plezieriger maakten en een Heineken Usblikkar. Hoewel het de bedoe ling was dat deze laat ste rond zou rijden, kwam het daar door de drukte en grote belangstelling voor zijn inhoud niet van. In korte tijd was de Usblikkar telkens uitver kocht. Voor het eerst waren er dit jaar aparte Heineken Uit markt straatnaambordjes. Daarnaast bood Heineken ongeveer duizend Uitmarktbezoekers de gele genheid zelf creatief te zijn. In een stand van de Gerrit Rietveld Academie was het mogelijk een eigen, origineel, bierviltje te ontweipen. Een idee dat ontstond na de eindexamenexpositie van kunst op bierviltjes, waarover wij onlangs hebben geschreven. Heine ken Brandmanager Bart Merkus vormde samen met oud-studenten van de Gerrit Rietveld Academie en de adjunct-directeur van het Amster dams Uit Buro de jury. Deze jury koos zowel 's zaterdags als 's zondags de twee beste ontwerpen. Deze vier ont werpen zullen op de achterzijde van Heineken bierviltjes worden gedrukt en volgend jaar te bewonderen zijn in Heineken cafés in Amsterdam en omgeving. Binnenkort vinden nog tal van andere bekende evenementen plaats waaraan Heineken door sponsoring een (creatieve) bijdrage levert. Van 22 tot en met 24 oktober vindt de Heineken X-PL'OOR tour plaats. Een tot leven gebracht muziekblad in de vorm van een clubtour met een combinatie van live-acts, theater en film. De locaties waar de Heineken X-PL'OOR tour plaatsvindt, zijn Nighttown in Rot terdam, De Melkweg in Amsterdam en Noorderligt in Tilburg. Ook in oktober, maar durend tot en met december 1998, gaat de Heineken Cross Over Award van start. Een nieu we bioscoopreclame in de tweede week van oktober, een tijdschriften campagne én een speciale Internetsite brengen dit evenement onder de aan dacht. Zie ook het volgende nummer van Vers van 't Vat. Minder creatief maar wel heel spor tief is de Davis Cup, die van 25 tot en met 27 september wordt gespeeld in het Indoor Sportcentrum te Eindho ven. Het Nederlandse team komt uit tegen de tennissers van Ecuador. Het zal de allerlaatste keer zijn dat het gouden duo Haarhuis-Eltingh bij de Davis Cup samen zal spelen. Vrijdag beginnen de wedstrijden om 13.00 uur, zaterdag om 14.00 uur en zondag 27 september om 13.00 uur.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1998 | | pagina 28