actie Heineken vliegticket- De meer dan 65.000 inzendingen zijn beoordeeld in vier jureringsronden. De winnaars hebben inmiddels schrif telijk bericht gekregen. Ze kunnen tot en met volgend jaar maart (met 31 maart als uiterste terugvliegdatum) gebruikmaken van de gewonnen tic kets. De bestemming, variërend van Londen tot Sydney, vloeit voort uit de jurybeoordeling. Ook Heineken Horeca heeft een vlieg ticket-actie ontwikkeld. Deze is gericht op de afnemers van Heineken in de horecasector en zal 14 september zijn hoogtepunt bereiken. Dan wor den de winnaars verwacht in het Hei neken Ontvangstcentrum in Amster dam. Naast de 65.000 schriftelijke inzendin gen kwamen ook hele werkstukken van consumenten binnen. Een lege fles met een SOS-bericht erin. Sommigen had den zelfs een heel eiland gebouwd. Hier bij een paar voorbeelden, getoond door enkele juryleden Enkele van de juryleden. V.l.n.r.: Caspar Mintjes, Monique Cruijff, Bart Vonk en Paulien de Blocq 'Freddy's dream', 'Heinekenland' en 'NEKENIEH', zijn voorbeelden van leuke namen die zo vaak voorkwa men, dat ze onmogelijk als origineel konden worden aangemerkt. Dat kon wél bij namen als 'De Verenigde Krat ten van Heineken' en 'Eiland van ome Hein', 'Red Star Island', 'Longneck Island', 'Multiculturalia'. Rose Haze broek: "Voor deze nationale promotie van Heineken in het thuisverbruikka- naal waren 10.000 tickets beschik baar. Elke winnaar krijgt twee tickets." "Het was een hele klus, maar leuk om te doen." Dat is de gemiddelde reactie van de juryleden die de tienduizenden inzendingen op de Heineken ticket-actie hebben beoordeeld. De opdracht aan de consument luidde: 'Als ik morgen een nieuw land ontdek, dan noem ik hetAan de jury, onder leiding van Rose Hazebroek (Heineken Consumenten Service), de taak om de origineelste namen eruit te halen.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1998 | | pagina 24