Heineken HEINEKEN PRIJZEIM 1998 Ans van der Logt Waterspektakel met Heineken Express p (40) Secretaresse Corporate Marketing (A'Wet) BIER Heineken LID VAN Handbalvereniging T.O.G. TROTS OP Ajax •S NACHTS TE WEKKEN VOOR Een feestje HORECAGELEGENHEID Peter Beense TV PROGRAMMA Debiteuren/Crediteuren IK ONDERNEEM IN MIJN VRIJE TIJD Sporten uitgaan VAKANTIELAND Elk land waar de zon schijnt MUZIEK (Hard) Rock FAVORIETE CD And Justice for All van Metallica SCHRIJVER Stephen King FILM Science Fiction AMSTERDAM - De Koninklijke Nederlandse Akademie van Weten schappen kent dit jaar opnieuw vijf grote prijzen voor wetenschap en kunst toe aan vier internationaal gerenommeerde wetenschappers en een zeer getalenteerde Nederlandse beeldend kunstenaar. De laureaten ontvangen daarmee de Heinekenprij- zen, vanwege hun grote verdiensten voor de wetenschap, de Nederlandse kunst en de samenleving. De prijzen worden om het jaar toegekend. Voor 1998 zijn de winnaars: Dr. Tony Pawson, Dr. Barry J. Marshall, Profes sor Paul R. Ehrlich, mw. Dr. Mona Ozouf en Jan van de Pavert. De uitreiking van de prijzen zal plaats vinden op donderdag 24 september 1998 tijdens een bijzondere zitting van de Akademie in de Beurs van Berlage te Amsterdam. In de volgende Vers van 't Vat aandacht voor deze uitrei king, die zal worden verricht door ZKH Prins Claus. In totaal bedraagt het prijzengeld 1,1 miljoen gulden. 'Hoog op mijn fiets voel ik mij een beetje als een rui ter. Iedere keer dat ik over een hobbeltje rijd, ga ik even op de trappers staan, zoals een ruiter zich ver heft boven het zadel, wanneer hij het paard laat springen. Ik ben een ridder op een stalen ros, op weg naar zijn jonkvrouw. Jessica heet ze. Mijn haren zijn gewassen, mijn mond ruikt fris en ik heb schone sok ken aan. We zijn er helemaal klaar voor.' Waar deze jongeman 'helemaal klaar voor is', is te lezen in een van de drie gratis boekjes die Heineken weggeeft bij aankoop van een blikje Heineken bier op een NS-station. Drie auteurs zijn gevraagd hun fantasie de vrije loop te laten en een reisverhaal te schrijven voor de 'Heineken Express'. Het boven staande fragment komt uit 'Retourtje', een verhaal van Patrick Faas. De andere twee verhalen zijn geschreven door Martin Bril en Paul Scholten. De actie loopt van 5 tot en met 18 oktober. Drijfnat worden, maar voor een goed doel. In augustus maakte het hit-team van 7UP de Nederlandse stranden onveilig met 'Super Soakers': enorme waterpistolen waarvan de straal haast niet te ontwijken valt. Twee teams, bestaande uit badgas ten staan tijdens dit 'Summer Soak Event' tegenover elkaar en heb ben de taak om de tegenstander zo nat mogelijk te maken. De winnaar is degene met het droogste T-shirt. Het 7UP Hit-team liet na iedere geslaagde hit een cheque ter waarde van 2500 gulden achter, bedoeld voor een lokaal goed doel. Het spektakel heeft onder meer plaatsgevonden op de stranden van Zandvoort en Scheveningen en op de Megafestatie in Utrecht. 7UP gebruikte deze zomer de slogan 'So Refreshing'. De hits van de 'So Refres hing' campagne zijn geïn-spireerd door de Songkran, het Thaise nieuw jaar. Tijdens de Songkran wensen de inwoners van Thailand elkaar een gelukkig nieuwjaar en een frisse start door elkaar nat te gooien met water. 7UP heeft dit gebruik 'geleend' in het kader van het waterspektakel met de Super Soakers.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1998 | | pagina 23