WefeN Me* 1998 HEINEKEN EXPORT-STAND TREKT 3000 BEZOEKERS F«StiV«| ^"S'6 sePfeMtet filmpjes waren een groot succes en de groene kratten vond men prachtig. Verder viel het grote aantal verschil lende flessen en verpakkingen de bezoekers op." Van huismoeders tot oude havenrotten en van directeuren tot studen ten van allerlei allooi. Het wereldhavenfestival dat 4, 5 en 6 september in Rotterdam plaatsvond, trok een rijke schakering aan publiek. Het evenement werd bezocht door naar schatting 325.000 mensen waar van er ruim 3000 een bezoekje brachten aan de stand van Heineken Export. ner pasten, hieraan was een prijsvraag verbonden. "Op drukke tijdstippen hebben we veertig tot vijftig man tegelijk ontvan gen", vertelt exportmedewerker Peter de Wit. "Dat is behoorlijk veel. Er wer den onder andere veel vragen gesteld over de containerstroom, de reclame- "Heineken Export heeft zich op ver zoek van de Stichting Wereldhaven festival gepresenteerd als 'bedrijf ach ter de haven", vertelt Frits Beukers, logistiek manager van Heineken Export. "De aankleding van onze stand hebben we dan ook zo summier mogelijk gehouden om niet de nadruk te leggen op het Heineken- nterk, maar meer op Heineken Export als gebruiker van de haven omdat ruim tweederde van de export via de Rotterdamse haven verloopt." De stand van Heineken Export bestond uit drie containers (zie foto) waarvan één ingericht was als video ruimte waar buitenlandse reclame filmpjes van Heineken werden gedraaid, een ander werd gebruikt voor het tentoonstellen van verschil lende exportproducten en gegevens over de containerstroom. In de derde container stonden pallets met dozen opgesteld. Bezoekers mochten uitre kenen hoeveel dozen er in één contai- Heineken Music Rotterdam viel samen met het Wereldha venfestival. Een van de artie sten op het grote Heineken podium was Freek de Jonge

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1998 | | pagina 12