ERSE H Elm IK E l\l MEDEWERKERS ME MISSIE Ze vinden Nederland 'Kezellik', zijn gek op 'hun eigen' Murphy's, maar zijn ook voor een koud Amstel pilsje te porren in een echte Hollandse bruine kroeg zoals je die kan vinden in de Amsterdamse Jordaan. Want waar Ieren volgens de twee Ierse Heineken- werknemers experts zijn in het maken van stouts, zijn Nederlanders als geen ander volk capabel om een goede pilsener te brouwen. De ideale combinatie om dat deel van de biermarkt in ieder geval succesvol te bedienen. David Forde (30) en Dan Leahy (27) werken sinds maart 1997 als respectievelijk internationaal marketingmanager en internationaal brandmanager van Murphy's op het Heineken hoofdkantoor in Amsterdam. VERHUIZING Voor beide Ieren geldt dat hun carrière bij Murphy's Brewery ooit begon als vakantiebaantje. David Forde, natuurkundige uit het westen van Ierland, startte zijn loop baan bij de brouwerij als sales merchandiser. Na een halfjaar kreeg hij een vaste aanstelling als vertegenwoor diger en in de avonduren pikte hij een studie marke- Toen besloten werd om de internatio nale marketingafdeling van de Mur phy's Irish Stout en Murphy's Irish Red Beer in zijn geheel naar Heineken Amsterdam te verkassen, verhuisden Dan en David mee. En daarom hebben ze tot op de dag van vandaag nog geen spijt gehad. "Want Ieren zijn echte rei zigers", vertelt Leahy. "Wat dat betreft zijn Nederlanders en Ieren hetzelfde: ze komen beiden uit kleine landjes en hebben de behoefte om hun blikveld naar buiten te richten. In Ierland is dat al helemaal het geval omdat wij letter lijk op een eiland leven. Er wordt zelfs ting op. Dan Leahy volgde na zijn studie com mercie nog een masters opleiding in business studies. Ook Leahy kreeg bij Murphy's een tijdelij ke aanstelling als vertegenwoordiger. Uiteindelijk kwamen de Ieren terecht op de marketingafdeling van Mur phy's Brewery in Cork.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1998 | | pagina 4