HEIIUEKE TIJDELIJK I IJZIIVICWEKKEIMP MOOI BLIK Heineken wint PRIJS VOOR PERSONEELSADVERTENTIES zoeterwoude - Eind deze maand introduceert Heineken in ons land zijn vierde 'shaped can': 'het Hei neken ijsblik'. Dit 50 cl blik gevuld met Heineken pils speelt in op het zomer- gevoel met een verfrissend 'ijzig' de sign. Het blik lijkt van boven en onder met ijs bedekt. In het midden is het ijs weggehakt, zodat het Heineken etiket leesbaar blijft. Hoewel het opvallende blik bevroren lijkt, is de ideale bewaar- temperatuur van het bier nog steeds 6 tot 8 graden Celsius. Het hoeft dus niet in de vriezer te worden bewaard. Het Heineken ijsblik is te koop in super markten en slijterijen. Heineken on dersteunt het product op de winkel vloer met onder meer promotiemate rialen als hangkaarten en displays. Het Heineken ijsblik volgt op het Hei neken bierglas, het '007-blik' en het oranje 'WK-blik', waarop de tekst 'Hup-Holland-Hup' staat afgebeeld. De verwachting is dat het ijsblik net als zijn drie voorgangers voor extra omzet zal zorgen. Overigens wordt binnen kort een '007'-blik geïntroduceerd op buitenlandse markten. zoeterwoude - De Stichting Jaarprijzen Personeelscommunicatie (SJP) heeft Heineken bekroond met de Magneet, de reclameprijs voor per soneelsadvertenties. Met de winnen de advertentiecampagne wil Heine ken zich profileren als aantrekkelijke werkgever voor studenten die bij Hei neken de mouwen willen opstropen als management-trainee. De campagne bestaat uit drie verschil lende advertenties die niet alleen 'the sunny side' van het werken op een Caraïbische brouwerij laten zien, maar ook het noeste werk in Slowakije. De korte teksten in de advertenties zijn afkomstig van drie Heineken- werknemers die nog niet zo lang gele den als managementtrainee waren begonnen. Bijvoorbeeld Erik-Jan Ha mel, inmiddels, Regionaal Unit Con troller in Den Haag. Hij geeft in een van de advertenties zijn persoonlijke ervaring als volgt weer: "Tijdens m'n traineeship al meteen een financieel onderzoek mogen doen voor de brou werij in Curasao. Bepaald geen droge cijfers. Maar ook gebuffeld tussen de brouwketels in Den Bosch en op pad gestuurd als vertegenwoordiger in Enschede. De beste manier om alle facetten van het bedrijf te leren ken nen. M'n eerste functie werd mede werker Planning Control bij fris drankendochter Vrumona in Bunnik. Een integrale controllersjob bij een sprankelende organisatie. Nu ben ik Controller Horeca voor het rayon Den Haag. Scherp blijven. Ook in deze functie." Als opdrachtgever voor de campagne is Hugo de Haas van Dorsser (Loop baanontwikkeling Recruitment Heineken) behoorlijk trots op de prijs: "Zeker in de steeds krapper wordende arbeidsmarkt is heldere communica tie richting de doelgroep studenten van enorm belang. De campagne ademt precies uit wat we zijn en wat we zoeken: Nederlands en tegelijk geweldig internationaal. En gericht op zoek naar 'a special brew of people'...." Het SJP vindt het een knappe campag ne die zowel de aspiratie als de harde realiteit van een beginnende trainee weet te bundelen.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1998 | | pagina 12