ALLE 1 SLIKKER I GERICHl OP ORANJE In 25 seconden vliegen beelden in de kleuren rood, wit en bluuuhh groen over de beeldbuis. Razendsnel ontpopt het frisse groene beeld zich tot een blikje Heineken bier, met oranje op de achtergrond. Bart Merkus, Brandmanager Spon soring, verklaart de insteek van deze commercial: "Op dit moment viert het oranjegevoel, de nationale trots, hoogtij. Met dit spotje willen we een duidelijke relatie leggen tussen Heme len er op de Oranje-momenten niet al-leen steeds bij zijn, maar ook iedere keer weer op een sympathieke manier de consument verrassen. Zo is momenteel het speciale Heineken- Oranjeblik in de winkels verkrijgbaar. Hiernaast krijgt de consument bij aan koop van 12 blikjes Heineken de opvallend hoge Oranjehoed van Hei neken, die ook al grote bekendheid genoot door het WI< hockey. Deze consumentenactie vindt overigens alleen plaats bij de Albert Heijn-filia- len. Verder was Heineken actief tij dens typische Oranje-momenten, zoals de Olympische Spelen met het Heineken Holland House, op Konin ginnedag, Bevrijdingsdag en het WK hockey." Hebt u hem al gezien, de speciale Oranje/WK-commercial van Heine ken? Voor het eerst werd deze uitgezonden op 13 juni, in het reclame blok voor de wedstrijd Nederland-België. ken en Oranje. Heineken is immers voor veel Nederlanders ook onze nationale trots. Het is een typische Heineken film geworden dankzij de verrassende compositie van flitsende kleurbeelden, ondersteund door op zwepende en bruisende muziek." Terugblikkend op het alom heersende oranjegevoel de afgelopen maanden en de daarbijhorende feestelijke acti viteiten, vertelt Bart verder: "We wil-

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1998 | | pagina 5