WEINIG BEZOEKERS OP INTERESSANTE KEN NISDAG EN Het wereldvoedselvraagstuk, genetische modificatie, de inrichting van de groene ruimte, het evenwicht tussen milieu en economie. Het waren niet de minste vraag stukken die aan de orde kwamen op de Wageningse Kennisdagen van medio april. Heineken was erbij. Als hoofdsponsor, maar ook met een stevige inhoudelijke bij drage. In het scheikundegebouw hielden medewerkers van Heineken presentaties met als centraal thema: 'Van graan tot kraan'. Er was ook een complete proeverij ingericht. De bezoekersaantallen van de kennisdagen bleven helaas ver achter bij de verwachte tienduizend. Debbie Korenhoff Studenten PR) van aanwezige studenten teams, die promotiemateriaal hebben verspreid. Degenen die de lezingen volgden, toonden zich zeer betrokken. Ik zag een van de sprekers, Dini Bouwmeester, later zelfs nog een soort privé-college geven. De kwantiteit kon dus beter, maar met de kwaliteit zat het wel goed." Ook tijdens de tweede dag, die speciaal gericht was op toekomstige studenten, werd niemand in de drukte onder de voet gelopen. Met veel plezier denkt Peter nog wel terug aan de opkomst van carnavalsvereni ging De Jeppers, die na te zijn aange kondigd door cabaretier Paul Haenen een muzikale afsluiting verzorgde op zaterdagmiddag. Peter motiveert de deelname: "Heine ken ziet zichzelf graag als 'good corpo rate citizen'. Op zo'n evenement kun je laten zien datje die verantwoording serieus neemt. Bovendien hebben we een sterk verhaal. Brouwen en ver pakken zijn boeiende processen. En als je buitenstaanders vertelt over pro fessionele proeverijen, valt hun mond vaak open van verbazing." Een ander belangrijk argument is dat Heineken zich als interessante werkgever kon presenteren aan de Wageningse stu denten. Peter zette via CC-mail de vraag uit bij Dit mocht niet voorkomen dat er maar weinig bezoekers op de kennisdagen afkwa men. "Dat betreuren we, ze ker als je beseft dat de spre kers ook een drukke baan hebben", stelt Peter vast. "Maar we hebben met de aanwezige Heineken-men- sen alles op alles gezet. We hebben ons groene bloed laten stromen. Gelukkig kre gen we ook medewerking Over de oorzaken van de lage op komst zegt hij: "Dat is een zaak van de organisatie, die nu -mede op aandrin gen van Heineken- een diepgaande evaluatie houdt. Buiten kijf staat dat we graag aan dit soort gewichtige eve nementen blijven meedoen, maar voortaan willen we wel eerst de kriti sche succesfactoren beter in beeld krij gen." Peter van Westrhenen (links) Op 9 februari verzocht de rector magnificus van de Landbouw Universiteit Wageningen Heineken om mee te doen aan de Wageningse Kermisdagen. Tijdens dit tweedaagse evenement zou de Wageningse uni versiteit zich uitbundig presenteren, op weg naar een nieuw imago als 'Food Valley'. Binnen de directie was men wel te porren voor deelname. Het feit dat ongeveer vijftig medewer kers ooit in Wageningen hebben gestudeerd, zal daarbij hebben meege speeld. Binnen recordtijd werd dan ook een stevig programma in elkaar gedraaid onder leiding van Peter van Dim Bouw- rr Westrhenen External Affairs Corpo- meester rate Communications). (rechts) brengt eentoostuit coed burgerschap Studenten proeven diverse deskundigen van Heineken om een lezing voor te bereiden. Hij kreeg de handen hiervoor snel op elkaar. "Op 18 april beschikten we dan ook over een veertiental degelijke pre sentaties in onze huisstijl. Over het brouwen en verpakken, maar ook over bijvoorbeeld de ervaringen van een voormalige expatriate." Onder leiding van Ronald Nixdorf (HTS Sen sorische Evaluatie) werd daarnaast een omvangrijke proeverij georgani seerd. "Verder leverden we in samen werking met een cateraar ons bier en de frisdranken van Vrumona, en wa ren we prominent aanwezig met onze Reclame Service Dienst", benadrukt hij de alomtegenwoordigheid van Heineken. weinig bezoekers, hoge kwaliteit

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1998 | | pagina 6