Amstel campagne sisixf: a ^_L,: ®S©léLlÜ De nieuwe Amstel campagne rond het thema 'vriendschap' met de drie vrienden slaat goed aan bij de consument. Dat blijkt uit verschillende gesprekken met consumenten tijdens een marktonder zoek. Ook de drie nieuwe commercials die sinds half april op de buis zijn doen het goed. Het gaat hier om de commercials 'Voet bal', 'Zappen', 'Golfje'. '5 liter blik' volgt eind mei. Een gesprek hierover met brandmanager Amstel, Ronald Drieduite. De campagne loopt ontzettend goed", vertelt Ronald. "De consu ment kan zich gemakkelijk in de drie hoofdpersonen Thomas, Mark en Jeroen inleven. De jongens zijn heel herkenbaar en beleven allerlei avon turen die 'uit het leven zijn gegrepen'. Ook de relatie Amstel en vriendschap komt er volgens de consumententes- ten duidelijk uit." Datzelfde geldt voor de vier nieuwe commercials, die sinds mei op de buis zijn. Zo is in 'Golfje' te zien hoe Mark voor zijn vriend Thomas denkt op te komen door met een agent in discus sie te gaan over een verkeerd gepar keerde Golf. Thomas, die het geheel met Jeroen vanuit het raam bekijkt, laat Mark even zijn gang gaan. Uitein delijk gooit hij hem lachend een bier tje toe, terwijl hij zijn eigen Golf aan wijst, die aan de andere kant van de weg staat geparkeerd. In 'zappen' zien we de drie vrienden voor de buis, terwijl ze gespannen naar een stukje film kijken en een biertje drinken. En in 'voetbal' maakt Thomas alvast zijn huis in orde voor de komende voet balwedstrijd, die hij samen met zijn twee vrienden gaat bekijken. 5 LITER BLIK De commercial '5 liter blik' moet de consument wijzen op de landelijke introductie van het Amstel 5 liter blik in supermarkt en slijterij. In de spot hoort de consument een van de vrienden vragen naar bier. Het antwoord luidt: 'er staat nog één blikje in de koelkast'. Het volgende shot toont een verbaasde Thomas en Mark die het 5 liter blik in de koelkast zien staan. "Het gaat hier om een vaatje met vijf liter Amstel bier, dat met een tapkraan wordt verkocht", vertelt Ronald Drie duite. "Vorig jaar hebben we die 5 liter blikken al als proef bij de Edah verkocht. Ze waren toen binnen vier weken uitverkocht, terwijl de test twee maanden zou duren. Vandaar nu de landelijke introductie. Eén zo'n blik kost ongeveer twintig gulden. Er kunnen in totaal zo'n vijftien tot twintig glazen bier uit worden getapt. Ideaal voor een barbe cue of kleine partij, of voor het met vrienden bekijken van de WK-voetbalwedstrijden. AFWISSELENDE INZET De commercials zijn de ko mende periode afwisselend te zien. 'Voetbal'zal vooral tijdens de WK-wedstrijden en de finale van de Amstel Cup en die van de Champions League worden ingezet.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1998 | | pagina 14