Professor Annemieke Roobeek reikt. Verder is er een communicatie team elke dinsdagmiddag van 14.00 tot 17.00 uur in wissel- dienst voor iedere deel nemer bereikbaar. Het telefoonnummer hier van is 071-5457795. In dat team zitten Maarten Bakkenist, Peter Everts, Marguerite de Ruijter (allen Public Relations), Marien van Gaaien (COR), Henk Arens (opleider en schaduw- lid), Jolanda de Wit en Nina Lazeron (beiden MTO). Daarnaast is er een speciaal CC:Mailadres, Action Learning Opleiden, in het leven geroepen. VOIGEHIPE DATA De volgende sessies zijn op 28 april, 14 mei, 26 mei, 9 juni en 16 juni. Infor matie over het verdere verloop van het leertraject verschijnt ook op het BrowseHUIS (Heineken Intranet). Verder komen er nog drie speciale kranten uit, waarin verslag wordt gedaan van de tot dan toe behaalde resultaten. Voorvragen kunt u terecht bij Nina Lazeron, hoofd MTO (071- 5456469) en Marien van Gaaien, secretaris COR (071-5456077) in Zoe- terwoude. Nicolaas Groot (links op de foto) "Als je de kans krijgt mee te doen, moetje die kans ook pakken", vertelt Monique Bakhuij- zen Juridische Dienst Heineken Nederland) over haar aanmelding voor ALT. "Ik wilde al lange tijd weer iets nieuws leren en daar kreeg ik met ALT de kans toe." Over het verloop van het traject tot nil toe is ze tevreden: "In het begin vond ik een en ander te vaag. Maar nu ik begrijp dat het om iets heel nieuws gaat, wil ik er ook honderd procent voor gaan. Boven dien heb ik tot nu toe alleen maar enthousiaste reacties gekregen tijdens de verschillende interviews die we in de organisatie hebben gehouden. Iedereen, van hoog tot laag, is enthousiast en bereidwillig om aan Samen Zakendoen mee te doen. Er komt zoveel infor matie over opleidingen los door die interviews, iets wat je volgens mij anders nooit voor elkaar had gekregen. Daarom geloof ik ook in ALT: het is volgens mij een heel werkbaar con cept." na afloop van alle bijeenkomsten team- en schaduwleden overleg voe ren over de te ondernemen acties. Ook worden zo alle werkopdrachten van de verschillende sessies gezamen lijk aangepakt. Team- en schaduwle den vertellen vervolgens de lokale schakelpunten wat er tot dan toe besproken is en hoe de communicatie in de vestiging wordt aangepakt. De zogenoemde ambassadeurs vormen een 'vliegende brigade' voor de rest van de organisatie. Zij laten zich infor meren door de teamleden en overleg gen met hun collega-ambassadeurs hoe zij de taken verdelen. Samen met de anderen zorgen ze voor het door vertalen van de ALT-resultaten naar de rest van het bedrijf. "Zij zorgen in feite allen voor de com municatie rond dit leertraject. Het is namelijk de bedoeling dat we ieder een in de directe omgeving op de hoogte houden van ALT. Zodat het bij alle medewerkers gaat leven", aldus Nina Lazeron. "Daarbij kunnen wij onder meer gebruikmaken van al bestaande communicatiemiddelen als Vers van 't Vat, het BrowseHUIS Intranet van Heineken Nederland), Brouwerijnieuws en Leven in de Brouwerij, maar ook van de specials >ver dit traject en de kranten die nog uitkomen." Overigens kunnen de deelnemers ook terugvallen op de hecklists en andere hulpmiddelen die lijdens een speciale bijeenkomst over communicatie op 26 maart zijn uitge- Ook Nicolaas Groot (Colonne 5, Zoeterwoude) is enthousiast over ALT. "Ik heb me destijds opgegeven omdat opleidingen binnen Verpakken momenteel heel actueel is. Maar ook omdat ik, ik ben zelf nog maar kort in dienst bij Heineken, het leuk vind om de organisatie vanuit verschillende invalshoeken te kunnen bekijken. Wat het traject tot nu toe betreft kan ik kort zijn: "Het is heel spannend. Ik hoop dat we straks met een concreet opleidingsplan kunnen komen, waar Heineken ook wat aan heeft. Niet in de sfeer van 'als ik niet aan oplei dingen doe, ben ik m'n baan kwijt', maar meer als toekomstperspectief. Iets wat uit de taak- teams zelf naar voren komt. En ten slotte dat hel duidelijk wordt dat een team opleidingen en het van elkaar leren nodig heeft om als team te kunnen fungeren.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1998 | | pagina 17