y H AMSTEL DUIDELIJKER ALS BIERMERK HERKENBAAR BIJ SPOIUSORIMG 1 Ill Is het u ook opgevallen bij de vorige maand meegezonden brochures over fietsen? In de ene folder stond het bij het Anrstel Gold Race-artikel bin nenin, in de ander zelfs op de voorpagina: een nieuw Anrstel ■\M" logo. Het had de vorm van een fiets, droeg aan de linker bovenzijde de naam van het evenement en bevatte in het hart van het nieuwe logo het vereenvoudigde Amstel Bier logo. Dat laatste is waar het om gaat. Al langer bestonden er Amstel logo's voor de belang rijkste door Amstel gesponsor de (sport(evenementen, zoals voetballen en wielrennen. Regelmatig komen die logo's in beeld. Toch was het niet voor iedereen even duidelijk waar op de naam Amstel betrekking had. Uit niets bleek eigenlijk dat het om de naam van een biermerk gaat. Daarom is onlangs besloten de sponsorlogo's te veranderen. Dus niet het logo van het bier merk, maar alleen de logo's die worden gebruikt bij de door Amstel gesponsorde evene menten. Het beeldmerk dat in het hart van het nieuwe spon sorlogo staat, laat niets aan de verbeelding over. Het verwijst duidelijk naar het Amstel Bier logo. En de afgebeelde fiets en voetbal maken duidelijk om welke sport het gaat. Om de informatie volledig te maken, staat de naam van het evene ment aan de linker bovenzijde vermeld. EÉN LIJN "De verandering is ook doorge voerd om de logo's nationaal en internationaal op één lijn te brengen. Dan is het logo dat je ziet bij een Spaanse wielerwed strijd vrijwel gelijk aan het logo van de Amstel Gold Race", legt Ginny Nijman uit, de Junior Brandmanager Sponsoring. "Door de aanpassing zijn de logo's bovendien eigentijdser geworden." De nieuwe logo's worden al gebruikt. Tijdens de Amstel Gold Race op 25 april stonden op veel plaatsen de nieuwe sponsorlogo's langs het par cours. Het nieuwe voetballogo zal voor het eerst worden gebruikt rondom en tijdens de finale op zondag 17 mei om de Amstel Cup, die wordt uitge zonden door SBS6. Ook andere door Amstel in Nederland gesponsorde evenementen, zo als biljarttoernooien en het muziekevenement De Heeren van Amstel op televisie, zijn in de logo-vernieuwing opgeno men.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1998 | | pagina 13