AVONTUUR VOOR TIEND CONSU NATIONALE PROMOTIE HEINEKEN MET VLIEGTICKETS Heineken start 20 april een grenzenloze Natio nale Promotie. Maar liefst tienduizend Neder landse consumenten maken kans op een vlieg ticket. Voor welke bestemming? Dat hangt helemaal af van de eigen creativiteit van de deelnemers. Een jury beoordeelt de inzendin gen en bepaalt of het een vliegticket van de 5000 winnaars (die elk twee tickets winnen) naar New York, Parijs of bijvoorbeeld Singapo re wordt. Om mee te doen koopt de consument bij supermarkt of slijter een actieverpak king. Daarin gaan 10 flesjes verfrissend Heineken bier vergezeld van een Heineken Wereldpaspoort en een speciale Heineken Wereldgids. De Nationale Promotie wordt ondersteund met een tv-commercial. Al Mijana Rue Abdel Wahab Al Inglizi, Beirut, Libanon Tel.: 00 961 1 328082 Je moet hem even weten te vinden, maar voor de inwoners van Beirut is de straat Abdel "Wahab Al In$izi, in de wijk Achrafieh, tegenwoordig 'the place to be'. In deze straat raad ik café J. Paul's aan, waar je een lekker glas Heineken kunt krij gen. De straat is verder bezaaid met restaurants. Bij ons op de brouwerij zijn we het erover eens dat Mijana het beste restaurant is. Hier serveren ze gerechten in de beste traditie van de Libanese keuken:, niet voorbijlopen dus. Antoine Barcha, Technical Manager Importeur Heineken, Libanon AANBEVOLEN GERECHT IN LIBANON Tabbouleh, een salade van gierst (eous- cous), peterselie, tomaten en uien Voor de kersverse junior brand- manager Heineken, Hans Pom pen is het de eerste promotie van deze omvang, waaronder hij zijn schouders mocht zetten: "Het was hard werken om het allemaal voor elkaar te krijgen. Maar de actie staat en dat geeft een tevreden gevoel." Het resultaat is dan ook een Nationale Heineken Promotie met veel facetten. Om te beginnen bevat de actieverpak king deze keer 10 flessen. "We hebben een verpakking ontwikkeld, waarin het paspoort en de reisgids klemvast kunnen worden meeverpakt met de flessen. Op die manier heeft elke koper altijd een complete set bijelkaar. Het wereldpaspoort heb je nodig om mee te kunnen doen. Er staat een uit leg in van de wedstrijd en een aantal vragen die moeten worden beant woord middels de negen landenstem- pels van het bijbehorende stickervel. Een van de vragen is bijvoorbeeld: 'Door de hoofdstad van dit land stroomt de Seine'. Vervolgens plak je de sticker met het juiste antwoord bij deze vraag. Het paspoort moet worden ingevuld. Naast de eigen gegevens vult de deelnemer ook het adres in van de winkel waar de actieverpakking is gekocht. Ook moet de volgende zin nog wor den afgemaakt: 'Als ik morgen een nieuw land ontdek, noem ik het Het volledig ingevulde pas poort stuur je gratis op naar Heine ken." Anna Café Vei u. 7, Budapest, Hongarije Tel.: 00 36 1 2669080 In het hartje van Budapest, op loopafstand van de grote warenhuizen, vind je café Anna, dat precies de ideale balans van toeristen en Budapesters als zijn klandizie heeft. Buiten op het grote terras kun je, verschanst achter een koel glas Heineken, urenlang genieten van het aan je voorbijschuivend stadsleven. Café Anna is modern van inrichting maar heeft tegelijkertijd iets van de oude Midden- Europese sfeer, klasse en warmte meege kregen. Een café voor alle seizoenen, maar het heeft zeker mijn persoonlijke voorkeur als de zon schijnt. Zsolt Tokaji, Managing Director Importeur Heineken, Budapest

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1998 | | pagina 16