Het gaat in totaal om 40 stafafde lingen, waaronder bijvoorbeeld Centrale Logistiek Algemeen, Loop baanontwikkeling, Public Relations en Office Management Zoeterwoude. Een representatief aantal klanten zal telefonisch worden ondervraagd. Een groot voordeel van deze organisatie brede aanpak is dat de onderzoeksre sultaten van de afdelingen straks ver gelijkbaar zijn. Hierdoor worden afzonderlijke, door de stafafdelingen NIEUWE TELEFOONCENTRALE BRAND; UI ITBREIDING IN DE N 1 BOSCH D 1/ÉSi HO^ -J.g VJ^.Ü-gjU u KLANTENONDERZOEK VAN START Hoe staat het met de tevredenheid bij de klanten over de pro ducten en service van de stafafdelingen van Heineken Neder land en Heineken Nederlands Beheer? Op die vraag zal het klanttevredenheidsonderzoek dat begin april start, antwoord geven. Wim Koel (Marktonderzoek Heineken) coördineert dit onderzoek, dat zal worden uitgevoerd door het bureau Interview CSEM uit Amsterdam. maar daar liever even voor apart wil gaan zitten, wordt volgens afspraak teruggebeld. Ook is het mogelijk dat mensen 's avonds thuis worden terug gebeld. Ook de opzet van het onder zoek is dus klantvriendelijk." Op basis van de resultaten van dit onderzoek worden afdelingen in staat gesteld om verbeteringen aan te bren gen. Wim Koel: "Het is de bedoeling dat we dit onderzoek ieder jaar herha len. Zo kun je als afdeling zien of de aangebrachte verbeteringen resultaat hebben, of ze aanslaan bij de klanten." De interviews worden gehouden in de maand april. Eind mei worden de resultaten verwacht en teruggekop peld aan de afdelingen. zelf gehouden klantonder zoeken overbodig. Wim Koel Wim Koel: "De telefonische interviews duren gemid deld zo'n 20 minuten. Ze worden verricht aan de hand van twee vragenlijsten: een algemene lijst die geldt voor alle 40 stafafdelingen en een lijst met vragen over een afdeling. Per stafafdeling zullen zo'n 50 a 60 klanten worden gebeld op de werk plek. Kijk er dus niet gek van op wan neer uw telefoon gaat voor een derge lijk vraaggesprek. In feite zijn we alle maal klanten van stafafdelingen. De enquêteurs van Interview CSEM voe ren de gegevens anoniem in. Degene die de vragen wel wil beantwoorden, WIJLRE/DEN BOSCH - Brandbier brouwerij heeft vorige maand een nieuwe telefooncentrale gekregen. Deze centrale maakt het mogelijk om intern tussen de vestigingen in Heer len, Vianen en Wijlre door te verbin den. Dit betekent een extra service verlening richting klanten. Tegelijker tijd zijn alle interne faxnummers aan gepast. Met de nieuwe installatie is het telefonisch communiceren er in Wijl re, Heerlen en Vianen een stuk moderner op geworden. UITBREIDING De telefooncentrale van Heineken Den Bosch is half februari met 160 interne aansluitingen uitgebreid. Ook is de software van de centrale gewij zigd. Een en ander gebeurde in het weekeinde van 13 op 14 februari. De nieuwe centrale werd gebruik genomen. De uitbreiding was nodig omdat alle bestaande aansluitin gen in gebruik waren. Er kon nie mand meer een tele foonaansluiting krij gen. De aanpassing van de centrale heeft geen consequenties gehad voor het num merplan van Den Bosch. Nog steeds werkt men met het intern honderdtal. Het enige wat gewij zigd is, is het num mer van de centrale. 16 februari in Wie voortaan intern naar de centrale belt moet #9 draaien in plaats van alleen een 9. 0 De nieuwe centrale bij Brand

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1998 | | pagina 10