Innova Klassiek voor Pepsi Max S bum nik - Onlangs is Pepsi Max (net als het Eindejaarsbier van Heineken, waarover we al eerder berichtten) onderscheiden met een Innova Klassiek. De redactie van de Levensmiddelenkrant, het vak blad voor supermarktonderne mers, kent deze onderscheiding jaarlijks toe aan producten die ook enkele jaren na hun introductie nog steeds succesvol zijn. En dat is Pepsi Max. In samenwerking met Pepsi Cola International introdu ceerde Vrumona vier jaar geleden Pepsi Max op de Nederlandse markt. Een bijzondere cola: zon der suiker, maar wel met de volle colasmaak en een stoer, mannelijk imago. Pepsi Max heeft de consump tie van cola doen verhogen, de cola- markt laten groeien en binnen de 19 97 S 1993 bum nik - Onlangs is Vrumona overgegaan op het produceren van blikjes met een kleinere deksel. De oude '206'-deksels zijn vervangen door de nieuwe '202'-deksels. (Voor collega's die van details houden: dit getal staat eigenlijk voor de 2,02 inch die de buitendiameter van de fels van een gesloten blikje bedraagt.) De nieu we deksels zijn ruim 5 millimeter klei ner in doorsnede dan de oude. Boven dien zijn ze gemaakt uit dunner plaat materiaal, waardoor het nieuwe dek sel ongeveer 25% lichter in gewicht is dan het oude. Op jaarbasis wordt op die manier een aanzienlijke alumini- umbesparing bereikt. Om een kleine re deksel op het blikje te kunnen plaatsen is de bovenkant van de blik jes iets veranderd. De hals loopt nu schuiner naar boven toe. Dit heeft bovendien als bijkomend voordeel dat bij het afvullen minder product wordt verspild. Om de nieuwe blikjes en deksels te kunnen verwerken moesten de diver se onderdelen van de bliklijn worden aangepast. Tevens is van de gelegen heid gebruik gemaakt de sluitmachine grondig te reviseren. Het is overigens niet voor het eerst dat Vrumona overgaat op een kleinere deksel. Zo was de 206-deksel in 1987 de opvolger van de 209, die op zijn beurt in 1980 de 211 -deksel verving. totale colamarkt het volume en het marktaandeel van Pepsi doen vergro ten. Nog steeds groeit het volume van Pepsi Max sneller dan het volume van de totale frisdrankenmarkt. Het product loopt voorop in de groei bij de suikervrije cola's. Wegens dit succes mochten Jan Kees Nieman (brand- manager Pepsi Cola) en Willem Jan van der Hoe ven (manager Thuisverbruik) de bij de onder scheiding behorende oorkonde in ontvangst nemen. Psbsl Mi

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1998 | | pagina 25